Louise Dagbok

Alla inlägg den 6 augusti 2009

Av Louise - 6 augusti 2009 21:00

I morse när jag kom till jobbet så fick jag en present av Elinor. Jag fick en kaffe sked, en sådan lång Latté sked. Jag har ju en ny kaffe mugg på jobbet nu, en med en haj på (självklart). Så de små kaffeskedarna försvinner liksom i kaffet. Det var ju hur snällt som helst.

Sedan berättar samma kvinna att hon köpt en kanelbulle till mig från Älvsjöbageriet. Jag vet inte vad jag ska säga, mer än att hon är helt underbar. Ni kanske inte vet det men Älvsjö bageriet gör de godaste kanelbullarna ”in the hole wide world”.  Det är så mycket smör och socker i den, så god är den.

 

Jag fick fika inne hos Elinor innan jag åkte eftersom jag inte sitter med på 14 fikat, 10 fikat finns ju inte längre. Den andra kvinnan är Sussilull, hon är bara helt otrolig. That’s it.

 

Hem och lapa sol skulle jag göra, men när Lollan satte sig där på balkongen i sin röda bikini så var i helskotta tog solen vägen? I en timme satt jag där i skuggan och halvsov. Men sedan kom den, oj vad sol jag fick på mig. Det syns inte men jag kände varenda solstråle. Det var skönt ska ni veta. Jag har inte sol så länge på balkongen så klockan 15 försvann den bakom huset, då gick jag in och började rensa. Inte sådan där organiserad rensning som jag brukar ha. Nu började jag överallt och kom på en hel del saker jag vill göra om. Jag hittade 7 stycken Australien ”konverters”. Jag måste ha köpt nya varje gång jag åkt, men nu är det stopp. Jag har gjort en Australien låda och ställt på kontoret. Där ligger alla mina saker jag har med mig på mina resor, UV-huset till kameran, passet, konvertern, cyklopet och snorkeln, loggboken och några sudoku. Tänk att jag har en Australien låda, det känns bra faktiskt.

 

Jag tänkte på en sak en natt när jag inte kunde sova, jag har rätt många väskor. Vet jag hur många väskor jag har egentligen. Så idag tog jag fram varenda en, det vart rätt många. Några har jag packat ner som jag ska ta med mig till jobbet och kolla om det är någon som vill ha. De andra tänker jag hänga upp på hall väggen. De är så snygga och varför inte visa upp dem. Då kanske man byter oftare om de hänger framme hela tiden, och det är ett bra sätt att få bort dem från skåpen.

 

Satt en stund och höll på med mina bilder, det blir lätt så. Datorn står framför nosen på mig och jag älskar att hålla på med mina bilder. Jag käkade Wedges till middag, med gräddfil och sweet&sour sås. Det är verkligen jätte gott och jag blir mätt på det. Men det är okej när man inte har så mycket pengar att röra sig med. Nu ska inte pappa tänka att oj, nu har hon inga pengar. Jo, jag har pengar men jag sparar undan en del. Så det är självförvållat.

 

Nu börjar CSI Miami så då säger jag God natt.

Av Louise - 6 augusti 2009 10:06

Snart får jag gå ut till solen. Ska sitta där i flera timmar. Kram på er.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards