Louise Dagbok

Alla inlägg den 15 augusti 2009

Av Louise - 15 augusti 2009 20:19

Tänkte sova länge idag men vaknade i alla fall vid 8 tiden. Åt frukost och tog det bara lugnt. Idag fyller Nettan år så jag ska åka över med en blomma. Men jag började med att åka till Gullmarsplan för jag tänkte gå in på guldsmedsbutiken och kolla in storlek för en ring. Men det var stängt så jag gick och köpte blommor istället. Åkte hem en stund men sedan åkte jag ner till Enskede Värdshus för att kolla min bokning till den 10 okt. Men det var låst och ingen öppnade dörren, då åkte jag till Nettan.

Jag var först på plats så jag kunde sitta ensam med Nettan, Bernte och Nicklas. Vi drack kaffe och åt tårta och satt och snackade lite ute i solen. Jag visade dem min lilla hemvideo på hajarna innan alla andra gäster kom. När de kom vid 13 tiden så åkte jag vidare. Jag åkte till Kungens Kurva och gick in på Heron city. Jag ville titta på en bänkdiskmaskin, det är sista helgen de har 30 % rabatt på alla vitvaror. Jag hittade en diskmaskin och den kostade bara 2000 kronor efter rabatten. Det är ju svinbilligt så det blev ett köp, men de hade ingen hemma så jag får hem den om några dagar.


Diskmaskin



Jag passade på att köpa en fotoram, en billig sak. Jag ville bara testa hur de är och jag tänkte jag kunde ha dem på jobbet.

Åkte över till Ikea för jag tänkte köpa ramar, men här jag kom in så säger de i högtalarna att man inte kan betala med kort. Så jag vände och åkte till Skärholmen istället. Jag har inte varit i Skärholmen på väldigt länge, vi var ofta där när vi bodde i Norsborg. Jag gick in på Tre Hjärtan för att mäta mitt finger, där träffade jag på Lises låtsasbror och Patriks kompis Kenny. Det är alltså samma person. Nu vet jag i alla fall att jag har storlek 20 i ring, ni som är intresserade. När jag gått runt och tittat lite mötte jag en gammal klasskamrat, Kalyani. Hon var där med sina barn, det var jätte roligt att ses efter många år. De hade suttit och tittat på kort för några dagar sedan på oss när vi var unga. Så hennes barn kände igen mig, helt otroligt. Jag hade ju hockeyfrilla och hade krulligt hår. Ja, det var väl den enda skillnaden.

 

Sedan åkte jag tillbaka till Enskede Värdshus, nu var det öppet och jag fick reda på att min bokning är låst och jag har fått ett eget rum (spegelsalen). Det kommer bli jätte trevligt, nu kan jag skicka iväg inbjudningarna. Nettan, Bernte, Nicklas, Rickard och Cissi har redan fått sina inbjudningar och tackat ja.

 

Nu har friidrotts VM börjat och det vill jag titta på.  


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards