Louise Dagbok

Alla inlägg den 7 augusti 2009

Av Louise - 7 augusti 2009 20:36

Vaknade när jag var vid stallet på Sockenvägen, det var så det kändes i alla fall. Jag tycker att det är rätt fantastiskt att jag kommer upp på morgonen och går ut och går. Det känns som att jag går i sömnen, konstigt att jag kommer ihåg vad jag lyssnar på. Äntligen fredag säger jag bara, skönt med två lediga dagar.

Idag var det otroligt lugnt på jobbet, faktiskt den lugnaste dagen vi haft på många år. Vi hade endast 8 samtal, dela det med 3 personer så då har vi haft en hel del dötid. Det är inte roligt när det är så lugnt, när man inte har så mycket annat att göra heller. Men som tur var så hade Sussilull lämnat Hänt Extra till Elinor som i sin tur lånade ut den till mig.

Jag satt där och läste och kom till en artikel om Anna Book. Men när jag läste hennes artikel så vart jag helt kall inombords. Jag rös till och jag mådde lite illa. När jag började läsa artikeln igen så förstod jag varför. Hon berättar att hennes mamma fick diagnosen KOL för några år sedan och att hon sedan hade hittat sin mamma död i lägenheten. Det var exakt så det var med mig och min mamma. Det var verkligen skrämmande hur lika våra mammor gått bort från oss. Men det jobbiga är att leva utan mamma, det går men det gör ont varje dag. Så är det.

 

När jag slutat jobba åkte jag till Enskede Värdshus och pratade om min 40 års middag. Det verkade okej, han ska höra av sig efter helgen. Skönt när allt är bokat så jag kan skicka ut inbjudan.  Jag la in sill idag, jag älskar sill med kokt potatis.

 

Jag är lite trött idag, det är inget på tv då det får bli en tidig kväll.

 

Hörs i morgon.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards