Louise Dagbok

Alla inlägg den 31 augusti 2009

Av Louise - 31 augusti 2009 20:08

Tog febern i morse, ”bara” 37,1. Då gick jag till jobbet för det är ju inte så mycket feber. Jag kände mig inte så bra, hade fått lite ont i händerna, de värkte och det gjorde lite ont när jag skrev på tangentbordet. Men jag härdade ut liksom, har jag ingen feber så kan jag ju inte sjukanmäla mig, för vadå?

På väg hem åkte jag till apoteket för jag skulle hämta ut mer blodtrycksmedicin, jag passade på att köpa en ny termometer. Min gamla har jag haft i snart 20 år, eller i nästan 15 i alla fall. Svängde förbi Keps grill och köpte lite middag hem för jag orkade inte laga till något. När jag ätit upp maten och pratat med syster så packade jag upp termometern. Då visar det sig att min gamla termometer har visat 0,9 grader för lite, för lite. Så i morse så gick jag till jobbet med 38 graders feber, oj oj oj. I går kväll hade jag 38,8, jag undrar hur länge jag gått med feber. Jag har ju mått dåligt ett tag nu så vem vet?

Jag har inte fått några provsvar än, får ringa i morgon bitti igen och se om de kan ge mig några.

 

Så nu har jag sjukanmält mig på jobbets nya sjukanmälan. Jag hade precis lagt på efter ha tryckt in mitt personnummer och vips så hade ledningen fått ett mail om att jag var sjuk. Det var snabba bullar, då vet vi det i framtiden. Men nu blir jag liggandes i sängen tills febern är nere i 36,8 där den ska vara. Hoppas jag inte har smittat mormor, jag håller tummarna att hon inte får feber.

 

Nä, förhoppningsvis så räcker det med en dag i sängen sedan är jag i gång igen. Fingers cross!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards