Louise Dagbok

Alla inlägg den 12 augusti 2009

Av Louise - 12 augusti 2009 19:44

Idag började jag och Sussilull att prata om vad vi hade på oss på 80-talet. Det blev riktigt roligt och vi kom fram till att 80-talet var skitroligt. Jag kom inte på märket på en overall som jag hade och som var väldigt populär. Men till slut kom jag på det, Takano. Jag hade dessa tröjor i olika färger, pastellfärger och en svart.

Man handlade kläder på OHIO, Gul&Blå, Baloo och Don & Donna. Herre gud vilken tid det var. Min favoritklädsel var ett par svarta OHIO byxor (harembyxor), ett skärp som var åtdraget rätt hårt i midjan (då hade jag midja), min Takano tröja eller en Adidas munkjacka ( i pastell förstås), tubstrumpor och mina dö snygga skinn stövlar upp till knäna. Till detta hade jag ett par stora runda platta rosa örhängen, OHIO halskedja med pärlor och ett kors och min sotarkeps. Och som Sussilull sa, och hockeyfrilla. Det var ju en hit på den tiden, man kanske ska gå tillbakas till den tiden. Midjan kan bli svår att hitta, Takano tröjan likaså men man kan säkert hitta något på Myrona.

 

Vilken härlig tid det var!!!

 

När jag kom hem så kände jag mig lite hängig, jag somnade som en stock i soffan. Men när jag vaknade igen så diskade jag, längtar efter min nya diskmaskin. Den flyttar snart hem till mig, vid månadsskiftet kanske.

Av Louise - 12 augusti 2009 10:08

Jag mailade till Danny och Lyn för att berätta att jag äntligen sett de stora vita hajarna. Vi träffades på båten i september 2008, de var ett sånt trevlig par. Vi kom verkligen bra överens på båten, de är från New Zeeland.


Louise
Good news. Seems they are becoming a little elusive these whites.

This year we went to Tonga and had a wonderful experience with a humpback,
1.5m away eye to eye, and did a photo workshop. Great time.

Was a little expensive for us to go to Australia for just a shark dive and
the price went up so we left it out. May get back some other time.

Good pic, awesome creatures. They go to Tonga when the whales calve,
interesting.

Take care, good to hear from you, regards Danny and Lyn

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards