Louise Dagbok

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2009

Glada 80-talet.

Av Louise - 12 augusti 2009 19:44

Idag började jag och Sussilull att prata om vad vi hade på oss på 80-talet. Det blev riktigt roligt och vi kom fram till att 80-talet var skitroligt. Jag kom inte på märket på en overall som jag hade och som var väldigt populär. Men till slut kom jag på det, Takano. Jag hade dessa tröjor i olika färger, pastellfärger och en svart.

Man handlade kläder på OHIO, Gul&Blå, Baloo och Don & Donna. Herre gud vilken tid det var. Min favoritklädsel var ett par svarta OHIO byxor (harembyxor), ett skärp som var åtdraget rätt hårt i midjan (då hade jag midja), min Takano tröja eller en Adidas munkjacka ( i pastell förstås), tubstrumpor och mina dö snygga skinn stövlar upp till knäna. Till detta hade jag ett par stora runda platta rosa örhängen, OHIO halskedja med pärlor och ett kors och min sotarkeps. Och som Sussilull sa, och hockeyfrilla. Det var ju en hit på den tiden, man kanske ska gå tillbakas till den tiden. Midjan kan bli svår att hitta, Takano tröjan likaså men man kan säkert hitta något på Myrona.

 

Vilken härlig tid det var!!!

 

När jag kom hem så kände jag mig lite hängig, jag somnade som en stock i soffan. Men när jag vaknade igen så diskade jag, längtar efter min nya diskmaskin. Den flyttar snart hem till mig, vid månadsskiftet kanske.

 
 
Vildkatten

Vildkatten

12 augusti 2009 20:00

Nostalgi! jag var oxå ung på 80talet, har ett inlägg i min blogg om min dåvarande stil. skrev det i 31 januari och 1a februari :)

http://vildkatten.bloggagratis.se

 
sussilull

sussilull

12 augusti 2009 21:34

Ja jädrar vilka brudar vi va!! *asg*
Jag har surfat på 80-talsbilder hela kvällen..
Ses i morrn

http://www.sussilull.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 29 september 2011 15:43

Jag kommer inte att blogga något mer.

Av Louise - 31 augusti 2011 07:31

Jag tar en paus i bloggandet, ha det så bra så länge!     ...

Av Louise - 26 augusti 2011 20:32

En kollega har bekräftat att det är en IKEA prislapp som hänger under bordet på Fritidsresors reklamfilm. Hon kollade till och med upp vad bordet heter så jag är nöjd. Ibland tycker folk att jag överdriver eller att jag ser i syne, men inte den här g...

Av Louise - 25 augusti 2011 21:38

Har ni tänkt på i Fritidsresors reklamfilm att under bordet hänger lappen från IKEA. På IKEA har ju varje möbel en vit lapp hängandes där det står var man hittar den på ta själv lagret osv. Jag är helt säker på att det är en sådan lapp som hänger und...

Av Louise - 24 augusti 2011 09:24

I morse tog jag mig en promenad vid jobbet. Det har inte helt fel, det är ju inte någon direkt naturplats men helt okej väg. Det kommer bli bra sedan när det blir mörkare då det finns lampor och det är alltid folk i rörelse.   I går var det en jo...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards