Louise Dagbok

Alla inlägg den 9 augusti 2009

Av Louise - 9 augusti 2009 20:13

Jag och Pia började dagen med en morgonpromenad runt Långsjön igen. Men idag stannade vi kvar för ett morgondopp. Det var verkligen jätteskönt. Det var lite kallt först men sedan var det bara härligt. Det var nog en 21-22 grader i alla fall, kunde legat där hur länge som helst men det går inte. Vi satte oss i solen sedan för att torka och då fick vi det lite roligt. Lapplisa kom och börja sätta p-böter på de bilar som parkerat på gatan ner mot badet. Det är parkering förbjuden där och vissa bil ägare fick eld i baken och hann flytta sina bilar medans andra fick 550 kr i böter. Men det knäppa var att när de efter en stund sett att de fått böter så flyttade de sina bilar, varför? Har de fått böter så kan ju bilen stå kvar. Sedan hände det inget mer roligt så vi åkte hem.

 

Jag tog en dusch och fick bort alla alger som gnagt sig fast i fläsket på mig. Sedan åkte jag till Bauhaus och köpte krokar. Tog en tur in på Globen och kollade om det fanns något på rean, det gjorde det inte. Såg en del saker som inte var på rean men hade bestämt mig att inte falla för frestelsen. Jag handlade lite mat på ICA istället, så jag har till lunch i morgon.

 

Började sätta upp krokarna i hallen för mina väskor, det vart rätt bra om jag får säga det själv. Nu får jag mer plats i lådorna under sängen och jag kan lätt byta väska på morgonen om jag känner för det. Alla fick självklart inte plats, de hänger bakom dörren till kontoret. De är i närheten i alla fall.


Mina väskor


Fixade lite med mina naglar, de håller nästan i 3 veckor. Det material jag använder nu är inte lika hållbart som acryl, men det fungerar.

Klockan 19 var det dags för tvättstugan, jag hatar att tvätta. Nästan lika mycket som att diska. Förresten så var jag och tittade på en diskmaskin idag, det blir en bänkdiskmaskin. Jag måste ha en. De ligger runt 3000 – 4000 kronor, jag tänker bygga in den i ett av mina skåp.

 

När jag var hos Lise sa hon att jag skulle hålla ögonen öppna om Robbie kommer till stan. Ikväll kollade jag på hans hemsida, han släpper en ny skiva i november. Men första singeln som heter Bodie släpps den 12 oktober. Känns som att han gör det som en 40 års present till mig. Han e go den killen. Tänk om han kunde leverera den till mig personligen, det vore något.

  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards