Louise Dagbok

Alla inlägg under juni 2010

Av Louise - 19 juni 2010 22:12

Åkte ut till mormor tidigt, då är jag hemma tidigt om jag får säga så. Sedan vet jag att mormor vill se kronprinsessans bröllop på tv och det är nog bäst att jag åker innan annars släpper hon väl inte taget på mig.


När jag kom så åkte vi och handla direkt, hon har inte haft cigaretter på 3 dagar. Men som hon sa så har hon inte fått abstinens än, men hon fick sina cigaretter till slut. Hon skulle ha en Marabou Dajmchoklad också men när hon sa att hon fick 4 kexchoklad för samma pris så valde hon bort dajmchokladen. När vi kom hem igen så såg vi att det var en mördarsnigel på trappan och då gick jag se en annan sida av min mormor. Hon tog livet att snigeln med en planka med en spik på, hon gick på den stackars snigeln med en sådan ilska. Jag tyckte i och för sig att det såg rätt roligt ut men jag skrattade inte. När vi krattat klart och jag satt på trappan såg jag en snigel till så jag ropade på mormor. När hon fick höra att den var precis vid trappan sa hon att den var ute efter tomatplantan. Så den snigeln levde inte länge, man överlever inte en attack av mormor. Jag behöver knappas vara orolig över att hon är ensam där ute, hon klarar sig.


Men sedan började kronprinsessans bröllop närma sig, jag satte igång tv´n så den var redo för mormor. Jag åkte hem och tog det lugnt. Vaknade till när flygplanen flög över huset och det lät rätt mycket. Maffigt värre tyckte jag det var, händer ju bara en gång i livet.


Grattis önskar jag brudparet.

Av Louise - 19 juni 2010 09:14

Nu är det mitten på juni och det känns som att tiden går för fort. Jag tycker det är lite jobbigt att det snart är juli och då kommer det ju snart bli augusti. Jag är inte helt nöjd med detta.


Jag jobbar nu två veckor till sedan har jag semester och det är första semestern på länge som jag inte är uppbokad att göra något. Jag känner mig inte helt nöjd med det heller. Jag försöker hålla mig ifrån att boka en sista minuten biljett till Australien och till mina vithajar. De har fullt ös där just nu och det finns plats på båten så det skulle gå. Men jag har ju planerat att åka i december i 4 veckor så jag får kanske hålla mig till dess.


Idag gifter sig kronprinsessan och jag ska ut och kratta hos mormor. Men jag tror att hon kommer låta mig åka hem tidigt så hon kan följa bröllopet på tv´n. Det känna bra och då kan jag åka hem.


Men vi får se vad som händer.


(Tack Kristina för boktipsen, jag ska kolla upp dem.)

Av Louise - 16 juni 2010 21:38

Idag var det dags att hålla tummarna igen för idag är det lotto dragning igen. Jag vann 57 kronor i helgen på två lotto rader och trott eller ej så vann jag 20 kronor till i kväll. Så nu är vinstsumman uppe i 77 kronor, det saknas bara 249 923 kronor tills jag ska bjuda min arbetskamrat till Australien.


Idag har det varit fint väder, skönt att det äntligen är lite varmt. Kallt om nätterna fortfarande men det vänder väl någon gång. Lämnade lite prover i morse igen, men nu är det bara att vänta på provsvaren.


Dagar som dessa när man är lite ledsen då saknar man mamma väldigt mycket. Bara får prata lite med henne, men det går ju inte längre.


Fixat matlåda tills i morgon, det blir färsbiffar och sallad. På fredag blir det kyckling som vanligt, varför bryta en trend.


Men nu ska jag bryta en trend, nu går jag och lägger mig.

Av Louise - 15 juni 2010 20:39

Jag har lovat mig själv att jag ska läsa folks memoarer på semestern.

Jag vill läsa Oprah´s men har inte hittat den på svenska.


Men i morgon får jag mina två första på posten.

Mitt liv så här lång - Jane Fonda

Min far hade en dröm - Barak Obama


Hillary Clinon skulle jag också vilja ha men den finns också bara på engelska.


Ge mig fler förslag på bra memoarer.. tack så länge.

Av Louise - 15 juni 2010 20:37

I går åt jag en sallad till middag och till den hade jag lite gravad lax och kräftstjärtar. Jag är ju lite känslig för kräftor men jag tänkte att jag kanske klarar av att äta det nu. Men vid 23 tiden vaknade jag upp med fruktansvärd kramp i magen. Jag förstod direkt att det var kräftstjärtarnas fel och allt jag kan göra är att vänta ut smärtan. Jag fick en febertopp och såg i syne, jag viftade bort saker som flög omkring i sovrummet. Det kommer jag ihåg och jag tänkte att nu får jag skärpa till mig. När klockan var 02.30 kändes det bättre och jag kunde slappna av och somna.


Så det blev ingen morgonpromenad för mig, jag var så trött. Men jag gick upp halv 7 för att göra ordning mig för läkarbesöket, jobb och middagen i kväll hos Pia och hennes pojkvän.

Åkte ner till doktor Anna och berättade hur jag mådde. Jag fick lämna en del blod och sedan fick jag åka hem och göra provtagning under 24 timmar. Jag ska göra detta själv och jag kan inte vara på jobbet och göra det så jag ringde Pia och sa att jag blir hemma idag. Jag kunde heller inte åka till henne på middag, det får jag göra en annan dag.


Så, vad gör man en dag när man måste vara hemma hela tiden. Jo, man ser på CSI Miami avsnitt på DVD. Hela dagen gjorde jag det, för att jag fick och kunde göra det.


Men jag var lite ledsen när jag kom hem från läkaren, varför ska jag få allt skit? Det känns faktiskt lite fel att jag aldrig kan få må bra. Men jag skrev av mig igår och ska inte göra det idag igen. Jag hoppas bara att de hittar något annars får hon låsa in mig på psyket, då är det där det sitter.


Nu spelar Brasilien fotboll, men de möter Nord Korea. Kan väl bara sluta på ett sätt.

Av Louise - 14 juni 2010 21:31

När man har kommit upp i min ålder och haft så mycket problem som jag haft är det svårt för andra att förstå hur ont man egentligen har. Man har pratat så mycket om det att andra har tröttnat att lyssna, de tycker att man tjatar om det. Man märker det när man en dag berättar att man mår dåligt, ingen bryr sig.


Man går varje dag och mår dåligt men man kanske inte visar det varje dag. Man har ökat sin smärtgräns och man är själv trött att visa hur dåligt man mår. Men bara för att man inte pratar om det varje dag eller är hemma och är sjukskriven har man mindre ont.


Jag tror inte många skulle orka med min smärta och det jag går igenom 7 dagar i veckan, 365 dagar om året. För det är exakt det jag gör, men jag kanske inte visar det 365 dagar om året. Jag visar det inte inför mina arbetskamrater, mina vänner och min familj, det skulle bli för jobbigt. Jag tar det när jag kommer hem, när jag är själv. Då kan jag visa hur ont jag har eller hur dåligt jag mår.


Jag går inte upp klockan 05.25 varje morgon för att jag tycker det är roligt, jag gör det för att underlätta dagen. Om det nu inte gör någon skillnad så kommer jag sluta med det, självklart sover jag en timme längre varje morgon. Det känns som att man sover, jobbar och promenerar dag ut och dag in. Många dagar så vill jag bara hem och gå och lägga mig så tidigt som möjligt så en dag till är över.


Nu är det dags att sova.

Av Louise - 13 juni 2010 20:39

Jag var lite tidig hos Carina men hon ringde precis när jag parkerade bilen och sa att hon var på plats om vi kunde börja tidigare. No problemas sa jag och gick in. Efter 1.5 timme så har jag fina naglar igen, röda och fina är de.


Sedan åkte jag ut till syster och där höll de på att förbereda kalaset. Det var planerat att vara utomhus men nu spöregnade det så det blev ändrade planer. Så jag satte mig och skrev ner tv program som vi kunde leka charader med dem. Det var roligt och jag fick hjälpa dem lite på traven, de var inte så jätte duktiga på det här med charader. Men två timmar går fort och klockan 17 var det dags att åka hem, jag tackade nej till godispåsen på slutet. Hem och laga lite middag, jag trodde ju att vi skulle grilla hamburgare men det var inte så. Men sedan försökte jag koppla upp mig på min fars dator men jag trasslade till det, jag hade inte numlock intryckt. Men det var inte läge då att börja om från början, jag var trött och jag får helt enkelt prova en annan gång.


Nu spelar Australien fotboll mot Tyskland, heja Aussie. Det går ju inget annat på tv så det lär bli en tidig kväll igen. Jag tar fram min bok och läser den helt enkelt, jag måste bli klar med den någon gång.


Så, God natt kompisar.

Av Louise - 13 juni 2010 11:12

I natt har det regnat så mycket att jag var tvungen att gå upp och stänga fönstret. Det smattrar så mycket på fönsterbläcket att det är omöjligt att sova. När klockan ringde ville jag absolut inte gå upp men jag gjorde det i alla fall. Har upptäckt att jag alltid är väldigt trött när jag vaknar, även fast jag sovit rätt mycket.


Jag började tvätta fönstren, städa lite i köket och sedan plockade jag undan lite här och där. Vet ju inte när jag kommer hem idag, ska ju hjälpa till på kalaset. Men jag tänker inte leka med dem, de får de klara av själva.


Men först ska jag få fina naglar.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards