Louise Dagbok

Alla inlägg under juli 2010

Av Louise - 23 juli 2010 23:30

Vaknade mitt i natten av att det regnade, jag kände vid fönstret om det regnade in men det var så lite det regnade så det var lugnt. Kollade på klockan och hon var runt 3 på natten. Tog av mig Ipoden och lade mig tillrätta för att sova igen. Vet att jag tänkte att det känns som att jag låg och sov i en båt, det var bara kluckandet som saknades. Men det var en härlig känsla när regnet smattrade på bilen.


  


Vaknade sedan klockan 7 och var tvungen att gå på toa. Det är som att bo på vandrarhem, klä på sig för att gå på toa, det var fullt med folk på toan vid den här tiden på morgonen. Men jag gick och lade mig igen, det var mysigt att ligga där och lyssna på allt som händer utanför. Jag ville bara somna om men jag hörde att folk började vakna ute på campingen. Såg Sussi gå förbi bilen så jag satte mig upp och vinkade.


Klädde på mig och satte mig i tältet med henne, vi snackade och efter en stund kom även Jojje upp. Jojje åkte och köpte Ölandslimpa och Sussi fixade frukost till oss, jätte god frukost. När vi äter frukost så började det regna, det lät mer än vad det var men det regnade. Så det blev inget sola på beachen för mig den här gången.


Vi spelade spel, först spelade vi Fia med knuff och jag kom 2:a. Grabbarna var lite rädd för mig, jag hade varnat dem att jag kommer utklassa dem. Ha ha ha, så bra var jag inte. Sedan när vi spelat klart spelade grabbarna fyra i rad, det var lite roligt att titta på. Jag fick spela också och då visade jag dem var skåpet ska stå.


Vi fikade med ”poliserna” och sedan tog vi en biltur till ett ställe som säljer massor med saker. Ett litet mini Ullared kan man säga, jag hittade en lökhackare som jag köpte. Har letat efter sådan länge och nu har jag en. Sedan körde Sussi runt lite och visade mig Ölands norra udde. Det regnar hela tiden och när vi kommer tillbaka till husvagnen så bestämmer jag mig för att åka hem. Klockan är 16 och jag har varit på campingen i 24 timmar, dags att säga farväl.


Jag börjar köra och det regnar hela vägen ner till Kalmar, det var mycket trafik in till Borgholm men sedan lättar det. Däremot trafiken mot Borgholm var fruktansvärd, det var köer över hela bron. Jag stannar i Kalmar på Burger King och äter middag, köper två ljudböcker som är de första böckerna med Polis Kommissarie Beck. Jag börjar lyssna på den som heter Den skrattande polisen, det går lättare att köra när jag lyssnar på böcker.


  


Pratade en stund med Lise och vips så var jag hemma. Jag parkerade bilen 22.30 och det var helt okej kört. Ingen vansinnes färd utan helt kontrollerat. När jag åkte mellan Norrköping och Nyköping satt det en flicka vid vägkanten och grät, jag hann inte stanna utan tänkte kanske ringa polisen. Men jag gjorde inte det, jag grämer mig för det. Hoppas allt gick bra med henne. Det bar flera mil åt båda hållen till närmsta avfart så hon måste blivit utkastade från en bil. Jag måste kolla på polis.se om det står något.


Det var skönt att slänga sig i soffan och tagga ner lite innan sängen lockade. Gick och lade mig vid midnatt och jag somnade nog innan huvudet var på kudden.

Av Louise - 22 juli 2010 23:00

Jag startade resan klockan 8 på morgonen, körde ner till pappa i Oxelösund för en morgonfika. Vädret var helt okej ner och vi kunde sitta ute och fika. Vi satt och pratade i en timme innan jag fortsatte min resa ner mot Öland. Jag fick batterier till min ficklampa ifall jag skulle behöva använda den på natten. Det kan vara lurigt på campingar har jag hört.


  


Jag började bli hungrig vid 12 tiden men körde på av bara den. Stannade i Oskarshamn för att kissa och tänkte då köpa en korv med bröd på macken. Men de var slut, då gick jag över till Mcdonalds men där var det så mycket folk så jag vände i dörren. Utanför var det fruktansvärt varmt, en hetta som man känner när man landar i Afrika eller liknande. I bilen däremot var det väldigt skönt, AC på är nödvändigt.

Körde på och blev hungrigare för varje kilometer som jag avverkade. Kom fram till Ölandsbron och tänkte att jag stannar vid första bästa korvmoj. Det blev inne i Borgholm och då köpte jag två korvar med bröd och de tryckte jag ner i magen fort. Nu hade jag inte långt kvar till Sussi med familj.


  


Kom fram till Böda Camping vid 15.30 tiden och killarna kom och öppnade bommen för mig. Jag parkerade bilen bredvid Sussis lilla vita pärla och tänkte att här står den bra.


Vi hälsade på varandra och Sussi och killarna visade mig stranden. Å, här ska vi ligga och sola hela fredagen. Jag hälsade på några vänner till Sussi som också campar där, jätte trevligt par. Vi åkte och handlade, det skulle bli grillad lax till middag.


Vi satte oss ner utanför tältet och jag blev välkomnad ner till Öland flera gånger. Jag har aldrig känt mig så välkommen någonsin. Efter vi suttit och pratat ett tag var det dags att börja med maten. Jag hjälpte Sussi inne i husvagnen sedan dukade vi upp utanför tältet.


  


Det var underbart gott och jag vart ännu mer välkomnad med skål. Oj, nu har jag fått i mig två glas rosebubbel och en mellanöl. Huvudvärken kom redan vid första glaset, tänk att jag inte tål alkohol, trodde jag vuxit ifrån det nu. Vi hade en jättetrevlig kväll och vi slutade vid 22,30 tiden. Det var dags att gå och borsta tänderna och sedan krypa in i bilen.


  


Sussi och Jojje erbjöd mig en luftmadrass i tältet men nu är jag ute på äventyr så då ska jag sova i bilen. Och jag tyckte det såg så mysigt ut. Jag hade bäddat med mina satinlakan och jag hade min Ipod redo.


Det var lite svårt att hitta en bra sovställning i bagageluckan men jag måste ha somnat tillslut.

Av Louise - 21 juli 2010 20:15

Allt var bra ute hos mormor, nu har vi fyllt kylskåpet och jag har kollat upp att hon mår bra. Det känns bra nu när jag inte kan hälsa på henne på ett tag. Hon har blivit lite bortskämd nu när jag har haft semester, nu får nog min morbror ställa upp lite.

Jag var på systembolaget i dag och det var inte för att handla mormors lilla whisky utan det var till mig själv. Jag ska ju ner till Öland i morgon och det vore trevligt att ta något att dricka på kvällen med mina vänner. Så jag köpte lite av varje så jag kan välja, jag kommer inte dricka upp allt utan jag dricker det jag känner för helt enkelt.


  

Nu har jag också bäddad klart i bilen, det är där jag ska sova i två nätter. Eftersom det bara är två nätter så kommer det gå hur bra som helst. Jag har packat ner en ficklampa så jag kan lysa i bilen på natten, jag kanske behöver ta en promenad på natten för att kissa. Bra med lite ljus då kan jag tänka mig.


Nu ska jag städa lite innan jag ska packa ner mina kläder inför resan, ska ju upp tidigt i morgon.

Av Louise - 21 juli 2010 10:04

I morse läste jag ut bok nr 5 på semestern, det är Barack Obamas bok.


  


Författare: Barack Obama

Titel: Min far hade en dröm


Den var lite jobbig att läsa, det var många sidor bara med tankar osv och det kan bli lite jobbigt. Men nu har jag läst den, en självbiografi avklarad.


Nu ska jag åka till mormor och handla…. Sedan dröjer det ett tag innan jag kan göra det igen.


Av Louise - 20 juli 2010 21:42

När jag kom ut till Tyresö vid lunch så var Michelle på väg till en kompis och det var även Liam. Syrran nattade Lukas för lunch sedan åkte hon till jobbet. Liam kom hem och Lukas vaknade sedan.

De jobbar i par de två, de attackerar från varsin flank. Efter några timmar med dem så är jag helt slut, kan somna på stubben. Men det är ju Morden i Midsomer i kväll så det blir ingen tidig kväll alls.


Pratade både med pappa och mormor, jag ska hjälpta mormor och handla i morgon och det blir kanske ett besök hos pappa på torsdag förmiddag. Hoppas nu solen skiner på Öland i slutet av veckan. Jag har lagt madrassen i baksätet och provlegat min säng. Det fungerar, inte den skönaste sängen men det fungerar.


Av Louise - 19 juli 2010 23:00

Åkte och fixade håret idag hos Olle, jag och Pia blev så fina så. Sedan var jag hemma och letade släktingar igen. Fick lite hjälp av pappa att bli medlem i 14 månader igen, det är inte så billigt kan jag säga.


Men det är så roligt och ibland får jag ryck och sitter långt in på natten med datorn. Jag ger mig inte när jag väl börjar, och det är inte så smart ibland när man ska upp tidigt.

Av Louise - 18 juli 2010 22:36

I morse tog jag det lite lugnt, satt och tittade på Scooby Doo på Hawaii till frukosten. Men sedan fixade jag till mig för att idag åkte jag till Sandhamn. Tog Tärnan från Stavsnäs klockan 10.40 och var framme straxt efter 11. Gick upp till Lise och mötte upp Nalle på vägen, han skulle ut och jobba idag.


  

När jag kom fram till Sandhamn så var det lite mulet. Men det gör ingenting.


Jag och Lise satt och pratade lite för Mads låg och sov, men när han vaknade så busade vi lite innan vi gick ner till Värdshuset och åt lunch. Efter lunchen tog vi en promenad och tittade på ett hus de funderar på att köpa. Vi fikade hemma medans Mads skulle vila igen, men det var skönt att sitta på altan och prata lite. Vi gör det så sällan, vi har ju en del att snacka om liksom…


  

Vi satt och pratade lite.


  

Mads fyllde 1 år för några veckor sedan och nu fick han min present. En Hop Hop Häst fick han, han blev jätte glad.

  

När jag åkte hem så var det mycket bättre väder, tog 18.15 båten och solen värmde fortfarande.


  

En härlig ö och här skulle jag kunna bo på semestern.


Tog Sandhamn tillbaka till Stavsnäs vid 18.15 tiden och åkte direkt till Älvsjö och köpte en sallad. Hoppade in hos Pia och hälsade på, käkade och pratade en stund med dem. De bjöd på jordgubbar och glass till efterrätt, smarrigt. Vilken dag det blev det slut. Inget regn men det gick ju bra ändå.  


Av Louise - 16 juli 2010 21:40

Åkte och handlade lite åt mormor först innan jag åkte ut till henne. Det var lite molnigt och det tyckte hon om, men på eftermiddagen så blev det varmare. Jag målade klart sidan av huset så nu ska det bara göras en gång till.


  

Längst till vänster ser man var jag målat och vad som inte är målat. Nu har vi lunchbrejk, snart ska jag fortsätta.


  

En fiskmås som satte sig väldigt nära oss och den ville ha vår grillade kyckling. Mormor ger alltid fiskmåsarna resterna av kycklingen.


  

Här ser man verkligen vilken skillnad det blev, men det ska målas en gång till.


  

Här sitter vi och fikar, mormor måste flytta in sig från solen annars blir hon sjuk igen.


Men det är sån skillnad nu och så fint. Men sedan ska staketet upp, altanen slipas och oljas och så fick jag höra idag att vi måste byta vattenpump. Men jag förklarade att jag vill måla klart först sedan tar jag staketet. En sak i taget.


Solen värmde rätt bra på eftermiddagen och jag känner nu i lägenheten att det är varmt. Men det får bli en tidigt kväll i kväll, först en dusch sedan sussa.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards