Louise Dagbok

Alla inlägg under juli 2010

Av Louise - 5 juli 2010 20:51

Idag gjorde målade jag en gång till där jag målade igår så nu är den klar. Sedan målade jag en del till av väggen, men det är mycket kvar. Idag bjöd mormor på fläskfilé med champinjonsås, med sallad och färsk lök. Det är alltid lika gott, men idag tog jag ingen sockerkaka. Det blir liksom lite mycket om man ska äta hennes sockerkaka varje dag.


När jag kom hem satte jag mig i soffan och vilade lite men sedan gick jag ut och gick i en timme. Det var fortfarande 25 grader varmt ute och i solen bräde det ordentligt. Men det gick bra, skönt att vila huvudet lite.


Inget på tv i kväll så då blir det boken och sova tidigt. I går orkade jag inte hålla ögonen öppna vid 21 tiden, blir nog samma idag.

Av Louise - 5 juli 2010 09:21

Idag är det måndag och första riktiga dagen på semestern. Jag börjar dagen med att svara på ett jobbmail, kollar hemsidan och uppdateringen som kom ut idag. Pia kommer upp på msn och snackar lite jobb, jag hittar lite fel på hemsidan och börjar maila igen. Men jag har semester.


Men nu är klockan 09.15 och nu har jag semester, frukosten är klar och jag ska göra mig i ordning för en dag med en målarpensel igen. Ser lite molnigt ut men de lovar endag med sol och över 25 grader igen. Inte helt fel kan jag säga, bättre start på semestern får man leta efter.

Av Louise - 4 juli 2010 20:39

Nu är jag hemma igen efter en hel dag i solen. Började hos mormor och idag målade jag en tredjedel av sidan. Hon bjöd på stekt lax med potatis och sallad, det är så gott. Först satt mormor på förstekvisten och skalade potatisen sedan kände jag på lukten att hon börjat steka laxen. Jag blev riktigt hungrig när jag stod där och målade.

På eftermiddagen åkte jag till syster och där skulle jag få grillat till middag. Det blev det också, det blev kycklingklubbor med tillbehör. Lika gott det och sällskapet är ju lite livligare än hos mormor.


Men nu är jag trött och det är dags att gå och lägga sig.

Av Louise - 4 juli 2010 09:44

Ställde klockan på 8, känns inte riktigt rätt att ställa väckarklockan när man har semester men ibland måste man. Man kan inte sova bort hela semestern, eller kan man det.


Vaknar av att elementen låter och utanför hör jag ett barn gråta. Hon gråter så länge att det känns som att föräldrarna vill sova lite längre och bara ignorerar sitt barn. Eller är det valpen som är utelåst på balkongen igen… vet inte vad som är värst.


Ska ut till mormor här på förmiddagen och börja måla, men jag får nog börja klippa gräset. Min morbror har inte varit så effektiv när han varit där, så jag får göra det. Eller så väntar jag på systers Patrik, det är ju en bra idé.


Nä, du är det dags att tappa upp vatten i dunken och packa bilen. Hörs sedan.

Av Louise - 3 juli 2010 19:24

Idag var jag tvungen att gå upp tidigt, för att vara första dagen på semestern så kändes det helt ok. Hämtade upp Carina i Gullmars sedan åkte vi till salongen. Nu har jag röda och fina naglar igen.


Sedan var det dags att åka till mormor, jag var lite tidig men det var bra för det var kö till Värmdö. Var lite tidig men jag satt och pratade med Lise till bussen kom. Det var runt 30 grader ute när bussen stannade och ut kom mormor i sommarstassen. Vi skulle handla på Sabis idag, de hade bra pris på Entrecote. Vi ska nämligen grilla det lite senare i sommar och hon ville passa på när det var ett bra pris. Sedan åkte vi hem och åt lunch i solen, eller jag satt i solen och mormor i skuggan. Jag fick påminna henne om att dricka hela tiden för hon är lite dålig på det. Hon säger att hon dricker en liter kaffe per dag och det är nog. Herregud, hennes mage måste vara av stål.


Det var skönt at sitta där i solen och i morgon blir det mer när jag ska börja måla. När mormor började skruva på sig vid 15 tiden förstod jag att det var dags att åka, hon ville lyssna på fotbollen.


Idag ska jag berätta om den första boken jag läst ut på semestern.


  


Författare: Carin Gerhardsen

Titel: Mamma, Pappa, Barn


Den var riktigt otrevlig att läsa, handlar om misshandel av barn, mord på barn och bara en massa eländigt om barn. Men Hammarbypolisen löste fallet och jag tyckte boken var bra. Den är som de andra deckarböckerna, lättläst och man fastnar. Det som är lite roligt i boken är att den handlar om södermalm och att man känner igen sig.


Vill nog läsa bok nr 1 som heter Pepparkakshuset.


Nu är det middag, soffa och sova. Fick ju bara sova några få timmar i natt.

RLS

Av Louise - 3 juli 2010 00:10

Klockan är över midnatt och jag kan inte sova på grund av myrkrypen i benen. Har från och med idag slutat med medicinen för att se om det är medicinen som göra att jag går upp i vikt.

Nackdelen med att sluta med medicinen är att jag inte kan sova...

Av Louise - 2 juli 2010 21:56

Idag var det lätt att jobba, jag avslutade allt innan semestern. Det var inte mycket att avsluta men jag vill gärna att det ska vara smärtfritt under min semester. Men de vet att de kan höra av sig om det är något.


Jag och Anki började vår semester och vi var liksom lite glada under hela dagen. Jag kollade vädrets 10 dagars prognos några gånger per dag och det ser hel okej ut. Jag ska ju börja semestern med att måla hos mormor, jag kommer bli så brun.


Jag gick och handlade lite mat först sedan hem och bara slappa. Jag lade mig och läste, läste posten, betalade räkningar och bara tänkte att i morgon är det semester.


Det är ju fotboll på tv idag, två matcher spelas. Jag behöver inte ha fotbollen på för mina grannar skriker så högt när det blir mål att jag får resultatet av dem. Första matchen hejade de på Holland och i andra matchen hejar andra grannar på Uruguay. Det finns inte så mycket att titta på en kväll som den här, men jag ska nog gå och lägga mig tidigt för jag ska upp och få fina naglar i morgon bitti. Halv 9 ska jag hämta upp Carina, sedan åker vi till salongen och jobbar lite. Sedan ska jag hämta mormor, vi ska köpa mycket vatten så hon har. Det går åt mycket vatten när det är så här varmt.


Så vi hörs i morgon.

Av Louise - 1 juli 2010 20:13

Börjar dagen med att lämna blod igen.


  


Nya prover, hoppas bara att de ger resultat. Sedan åkte jag och köpte lite cd etiketter, måste få iväg utskicket. Och innan lunch var det klart med hjälp av tjejerna, tack snälla goa er.


Det blev lite thai till lunch och det är så gott. Jag äter upp allt och blir så jädrans mätt. Jag blir jobbigt mätt, efter lunchen vill jag bara lägga mig ner och vila. Men det var full fart tills klockan var hemgång, skönt när tiden går fort.


Efter jobbet åkte jag hem och la mig och vila, fick migrän så jag ville bara blunda. Är det vädret som gör att jag får migrän eller är det alla barnen som skriker ute på gården. Jag kan inte stänga alla fönster och dörrar för då får jag ingen luft. Men klockan börjar bli mycket, de kan inte hålla på och skrika hela kvällen.


Nu börjar Ernst på tv, ingen favorit men han är duktig och huset som han ska renovera är underbart. Så i morgon är det sista dagen innan semestern, jag längtar så mycket efter att få bara vara. Vakna när jag vill och börja med en härlig morgonpromenad sedan sitta på balkongen och äta frukost. Det ska bli så härligt. Har sett att första veckan ska bli fin, nu håller vi tummarna att det stämmer.


  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards