Louise Dagbok

Alla inlägg den 3 oktober 2010

Av Louise - 3 oktober 2010 18:54

Efter middagen så åkte vi hem till mig, jag parkerar bilen och vi promenerar mot ICA butiken. Det är dags för lite lördagsgodis eller lite glass till Lise. Då får jag ett mess och det är från en arbetskamrat. Det lyder: Stäng av min telefon//CW. Jag stannar upp och ser ut som ett stort frågetecken, kollar om meddelandet är gammalt men det är väldigt aktuellt. Det är lördagskväll och klockan är 19.30, och växeln är stängd.

Jag fattar fortfarande ingenting så jag svarar honom: Ringer det mycket??


Jag skrattar själv åt mitt svar, jag skrattar hela vägen in på ICA. Lise förstår ingenting och ser lite undrande på mig. Jag får då ett svar från CW som får mig att skratta ännu mer: Nej, jag vet inte, ska till tandläkaren på måndag.


Då fattar jag, han menar att jag ska stänga av telefonen på måndag morgon. Herregud, vad jag skrattade.

Av Louise - 3 oktober 2010 11:15

Jag vaknade vid 8 tiden och tog med mig en bok ut i soffan. Ville inte väcka Lise, hon får ju sova ut så sällan. Hon kom ut vid halv 9 och vi satte oss i soffan och pratade, igen. Vi har så mycket att prata om, vi pratar i telefon men det är inte samma som att prata öga mot öga.


Vi åt lite frukost och sedan fortsatte vi att prata… prata… prata … prata. Men nu har hon åkt mot ön, hon skulle på poolparty på eftermiddagen. Jag tänker lägga mig ner i soffan igen och fortsätta läsa.


Händer ingen mer i dag så hörs vi i morgon!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards