Louise Dagbok

Alla inlägg den 16 oktober 2010

Av Louise - 16 oktober 2010 20:28

Nu är klockan lite över 20 på kvällen och jag har haft fullt upp nästa hela dagen. Jag sitter här med tre påsar Djungelvrål och en stor bukett med rosa liljor. Nu tror ni att jag köpt dem själv men jag har fått både djungelvrålen och blommorna i försenad födelsedagspresent. Men vad har jag gjort idag då.


Jag låg i sängen till 9, då gick jag upp och funderade på om jag ska ta en morgonpromenad eller inte. Men, till slut gjorde jag det. Jag gick 5 kilometer och det var en härlig promenad, solen sken och det var lagom kallt. Nu känner man verkligen att vintern snart är här, burr säger jag.


  

Årstaskogen


Åkte ut till syster och hämtade dem på eftermiddagen för idag ska vi på kalas. Nicklas fyllde ju 18 år i måndags och i dag är det kalas. Vi var där vid 16 tiden och det bjöds på pajer, kycklingsspett och massor med sallad och bröd. Till efterrätt var det hallon och blåbärspaj med glass, väldigt gott må jag säga. Men straxt efter 18 var det dags att åka hem för barnen började bli trötta. Så jag körde hem dem och sedan hem med mig.


Så nu har jag tjatat lite med tjejerna på facebook, alltid lika roligt.

Av Louise - 16 oktober 2010 11:54

Japp, dags för lite jobb idag. Var på jobbet lite tidigare än vanligt för jag har ju varit borta i 3 dagar och det bli lite att göra då. Klockan 9 började ledningsmötet, efter det sprang jag ut till Elinor som tänt grillarna. Idag bjuder nämligen jag och Elinor på grillkorv med bröd till lunch. Jag fyllde år i veckan och hon fyller år nästa vecka så vi tänkte bjuda på lite godsaker till lunch. Det är vår köksvecka också och då brukar man bjuda på något gott till fikat. Det blev en succé, alla tyckte det var gott.


  

Elinor har fixat grillarna.


Sedan var det dags för ett möte till, men det gick fort. Jobbade en liten stund innan det blev dags för en fika paus. Chefen överraskade med att lotta ut två tavlor som var Zornkopior. Jag har ju inga tavlor på väggarna utan jag har ju mina fotografier som tavlor så jag var inte med i utlottningen. Det blev Peter och Synne som vann, grattis till er.


Sedan jobbade jag på och det blev lite övertid, slutade inte förrän klockan 16.30 Åkte hem och käkade innan det var dags att lägga sig på soffan och slappa lite.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards