Louise Dagbok

Alla inlägg den 23 oktober 2010

Av Louise - 23 oktober 2010 20:53

Sov så länge jag bara orkade i morse… men det blev som sagt var inte så länge. Jag gick upp vid 9:e tiden och det var dags för en helgfrukost. Lite kaffe, ett ägg och rostade smörgåsar samt ett glas juice. Satt och njöt länge med den, jag äter ju inte frukost på vardagarna så jag njuter ordentligt när det är helg.


Satt där i soffan och tänkte, ska jag eller ska jag inte, ska jag eller ska jag inte? Men jag gjorde det, jag tog mig en morgonpromenad ute i ömson sol ömson skugga. Det var inte alltför kallt men jag blev ordentligt varm ändå. Jag lyssnar på en bra bok nu också och det känns som att den snart är slut. Vem är mördaren? Varför mördar de homosexuella? Men vi får se om jag hinner med en promenad i morgon också.


Sedan åkte jag till Kristina med familj för att fika. Vi satt och fika, prata, åt Kajsas chokladbollar och sedan pratade vi ännu mer. Jonas var ute med barnen så Kristina och jag satt i deras soffa framför brasan och det var jättemysigt. Tack själv vännen.


Sedan åkte jag och köpte en Hasses sallad på Älvsjövägen 90. Det blev middagen, en sallad med mycket god vitlöksdressing. Nu sitter jag och tittar på ett nytt tv program på kanal 4. Det heter Så mycket bättre och det är verkligen bra. Ett annat program som jag tycker om är Felix Herngren stör en ingenjör. Den som var nu i veckan var så rolig att jag låg i soffan och skrattade, nej jag hysterigapskrattade. Han var i Ghana och han var och träffade en medicinman, där bjöd han dem på Djungelvrål. Den där medicinmannens ansiktsutryck när han stoppade djungelvrålet i munnen är såååååå roligt. Eller när han ringer hem och förklarar för någon att de kan hämta en likkista byggd som en glassbåt på Bananastreet, vid huset med den röda brevlådan. Så underbart roligt.



Här är han i Los Angeles och ska uppträda som en ståupp komiker. Han är riktigt rolig.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards