Louise Dagbok

Alla inlägg den 30 oktober 2010

Av Louise - 30 oktober 2010 20:00

Allt gick bra hos mormor, men jag köpte fel vatten. Hon tycker inte om Loka och jag köpte Loka, hon vill bara ha Ica vatten. Men, jag sa att jag inte ville gå till flera affärer för hon ville ju absolut att jag köpte Frödinge Prinsesstårta på Sabis. Den fick jag inte köpa på Ica. Jag ställde undan utemöblerna, tömde ut regnvattnet i tunnorna, ställde upp saker på altan och till sist så tog jag in två säckar med ved i köket. Nu har hon lovat att ringa och kolla när hon får komma och ta influensasprutan uppe på vårdcentralen. Jag har förklarat för henne att jag är borta i 5 veckor och om hon blir sjuk så kan det bli problem. Och förra året så var inte morbror där ute under hela vintern.


När jag kom hem var jag rätt slut, mentalt. Det är jobbigare än vad jag tror att åka ut till henne. Under resan dit och hem så tänker jag mycket på hur illa jag mår. Men det har jag pratat om så mycket om så det struntar jag att ta en gång till.

Av Louise - 30 oktober 2010 10:34

Så nu är det lördag och det är dags att hälsa på mormor igen. Men nu har jag sagt att jag inte kan komma igen förrän om två veckor. Jag hör att hon är besviken men det kan inte hjälpas, hon måste förstå (det gör hon inte) att jag behöver lite egen tid. Jag jobbar måndag till fredag och sedan ska jag ta hand om min mormor på helgerna, det fungerar inte. Jag är rädd att jag en dag bra säger att jag inte orkar längre, vad ska hon göra då?


Så nu ligger jag här på soffan och bara väntar tills klockan ska bli så mycket att jag ska åka ut till Värmdö. I morgon ska jag ha en hemma spa dag, jag ska ha tända ljus, bada och ta en långpromenad. Jag kanske ska åka till Hellas gården och ta en långpromenad, bara det inte regnar.


Vi hörs sen!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards