Louise Dagbok

Alla inlägg den 21 oktober 2010

Av Louise - 21 oktober 2010 20:11

Jaha, då mår man piss igen. Varför kan det inte gå en månad utan problem? Nu känner jag mig som en skit och jag har ont i magen. Det är när jag mår så här som jag går upp i vikt. Det spelar ingen roll vad jag äter eller hur mycket jag rör på mig, mår jag så här så tar stressen över och ger mig 2 kg.


Varför mår jag så här då? Jo, nu mår mormor dåligt igen. Nu har hon mått dåligt sedan förra torsdagen då jag var där. Det är inte roligt först och främst att höra att hon mått dåligt i en vecka utan att säga något. Hon säger att hon mest ligger och sover för hon är så trött, men hon äter inte heller så bra så det är ju därför. Men det spelar ingen roll vad jag säger för hon lyssnar inte. Sedan har min morbror lagt in sig på ett hem, han är ju så sjuk att han inte klarar sig själv. Han äter inte sin medicin och han sover också hela dagarna. Men på det här stället ute på Ekerö får han sällskap och det är folk som tar hand om honom. Det är ju bra i och för sig men mormor blir lite deprimerad av detta. Hon säger att hon är jätte glad över att han får hjälp men hon blir ju lite ensam. Han får inte ringa därifrån så ofta och de är ju vana med att prata flera gånger per dag.


Så den här helgen då jag tänkte ta hand om mig själv, träffa vänner och göra lite ärenden i stan kommer inte bli som planerat. Nu måste jag ut till mormor med mat och se till att hon äter, så blir det.


Jag blir lite sur på mina kusiner som inte kan hjälpa till. Men jag vet också att min mormor aldrig skulle låta dem komma ut till henne och hjälpa henne. Syster får göra det när jag är bortrest men knappast annars. Det var likadant förra året, jag mådde skit innan jag åkte iväg till Australien. Jag var ju nära att dra från jobb och allt för att jag mådde så dåligt, jag vill inte hamna där igen. Vi får se vad som händer. Det är som det är…

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards