Louise Dagbok

Alla inlägg den 14 augusti 2010

Av Louise - 14 augusti 2010 21:34

I morse berättade syster att det inte är hundar som springer utanför deras hus. Det är grävlingar.

  


Eftersom jag och Liam vaknade båda två av ”hundarna” så drömde väl han om dem. Syrran vaknade tydligen upp på natten och hörde dem och sa högt ”vad är det?”. Då hade Liam satt sig upp i sängen och sagt ”det är en hund”, sedan lagt sig ner igen. Hon hade tydligen skrattat gott av det.


Liam har tydligen ramlat och slagit ryggen i går, samtidigt så skadade han sitt öga. Idag åkte de in för att undersöka ögat på S:t Eriks Ögonsjukhus, men det var över 100 personer före så de åkte hem efter 2 timmar. Stackarn, tur att han inte har ont. De får se på måndag på barnavårdcentralen.


Jag har väl inte gjort många knop idag, det är fruktansvärt varmt. Jag hade tvätt stugan en stund på dagen, men annars har väl inget hänt.


Jo, det har det gjort. Jag hade väldigt mycket vatten i skåpet under diskbänken när jag var där i morse. Tydligen läcker det en hel del, så jag måste ringa efter en rörmockare nu. Kan inte vänta på Pia´s röris, han kanske inte ens har tid. Och det är mycket vatten som flyter under min diskbänk, jag tycker inte om det. Det jobbiga är att jag måste vänta till löning att betala dem, jag som har sååååå mycket pengar nu när jag köpt min flygbiljett till Australien. Vi får se hur det går med detta, men jag vill inte att det ska börja droppa nere hos grannen.


Fick ett mess från en vän som undrade om jag hade tid att träffas i morgon. Självklart har jag det, ni får veta mer om det i morgon.

Av Louise - 14 augusti 2010 13:45

Idag var det varmt på jobbet igen, det var fruktansvärt jobbig värme. Jag svettades något otroligt, det måste vara något fel på mig. Jag vet att jag lider av värmen men det här är jobbigt. Måste vara något fel på mig!


Det blev lite thai till lunch, skäggiga damen är fortfarande kvar på restaurangen. Undrar om hon är ordinarie anställd nu eller om hon är extra över sommaren. Första personen som skötte stället var en kille från Laos tror jag, han hade ett hårstrå på kinden som var över 1 dm långt. Nu är det en kvinna som är så hårig i ansiktet att hon ser ut som en karl.


Men det var gott i alla fall, det är huvudsaken.


I veckan har jag och Sussi tjatat på Leif att vi vill ha mums mums till fikat på fredagen. I morse så ringde Leif från Willy:s, de har inga mums mums men nu undrade han om Citygross har öppnat. Det hade de så han kom tillbaka med några paket som vi skulle ha till fikat. Det var gott med mums mums till kaffet.


Efter jobbet åkte jag hem och böt om, till lite bekvämare kläder. Sedan var det dags att åka till syster, ska vara barnvakt för de ska ut och äta. Det var en relativt lugnt kväll, Michelle var och lekte med en kompis och kom hem vid åtta tiden. Lukas somnade rätt fort och det var skönt. Liam skulle gå och lägga sig straxt efter 20 så jag fick tvinga honom att sluta spela tv-spel. Men han brydde sig inte, det är hans nya mening. Jag bryr mig inte, säger han när jag säger åt honom att jag kommer stänga av tv’n om han inte slutar spela. Men ner i sängen och läsa en saga för honom. Han valde en bok om grävmaskiner, jätte spännande var den.


Sedan var det dags för Michelle och gå och lägga sig, där var det inga problem. Hon lyssnar på en bok sedan somnar hon. Jag tittade på tv men vid midnatt gick jag och lade mig.


Jag kunde inte sova så mycket för det var så mycket ljud utanför. Jag och Liam pratade lite under natten, han i sömnen och jag för att jag inte visste att han sov. Det var en hund utanför sovrumsfönstret som bråkade så hade lite svårt att sova. Lukas vaknade och frågade efter mamma, sedan pappa och när jag sa att de inte kommit hem ännu sa han ”Å, nej” och somnade om.


Syster och Patrik kom hem vid 3 tiden och jag åkte hem.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards