Louise Dagbok

Alla inlägg den 28 augusti 2010

Av Louise - 28 augusti 2010 22:03

Jag var så trött i går kväll, somnade totalt ur trött vid 22 tiden. Ställde ingen klocka utan jag skulle vakna av mig själv, sova länge var min plan. Men straxt efter 7 öppnade jag ögonen och var rätt pigg, men jag vägrade gå upp. Jag läste ut en bok, det var Jessica Anderssons självbiografi.


    

Författare: Jessica Andersson

Titel: När kalla nätter plågar mig med minnen hur det var.


Den handlar om hennes liv från hon var liten flicka, hon hade en rätt hemsk uppväxt. Svårt att tro att systemet lät barn ha det så under den tiden.


Har städat och plockat i köket idag. Städat ur kylskåpet, nu när det är tomt. Annars har jag inte gjort många knop, legat och tänkt på det ena och det andra. Jag har många tankar på om jag är en feg människa eller inte. Ska jag eller ska jag inte???


På kvällen gjorde jag mig i ordning för att åka till Huddinge på födelsedagsfest. Rickard, min brorson fyllde 28 idag och hans mamma Nettan fyllde den 15 augusti. Nettan och hennes man var på väg hem från Grekland när vi satt där och åt middag. De bjöd på paj, sallad och massor med bakverk. Det var riktigt gott och efter en stund åkte jag hem. Var hemma straxt efter 20, hade lite huvudvärk och mådde inte jätte bra.


På väg hem så lyssnade jag klart på en ljudbok, Den skrattande polisen.


  

Författare: Sjöwall & Wahlöö

Titel: Den skrattande polisen


En bok om Kommissarie Beck, en som det inte blivit film av. Den var helt okej att lyssna på.


När jag kom hem så tog jag det lite lugnt, är lite trött och känner mig inte helt okej. Det går upp och ner med den känslan, lite deppig kan jag säga. Det är verkligen till och från, man kan nog säga att jag är en periodare.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards