Louise Dagbok

Alla inlägg den 22 augusti 2010

Av Louise - 22 augusti 2010 21:50

Vaknade av att Mads sprang omkring i vardagsrummet. Springa kanske är lite överdrivet men han gick omkring i alla fall. Han är ett riktigt charmtroll, alltid snäll och söt. Vi drack morgonkaffe medans han åt sin frukost, sedan tog vi en promenad ut för att kolla om killarna städat toaletterna ordentligt. Vi gick till Fläskberget, hamnen och sedan gick vi upp till missionshuset och åt frukost. Camilla och Jesper satt där och åt frukost, de var lite trötta för de var ute i går kväll på hårdrockskväll på Dykarn. Jag, Lise och Mads satt där en stund innan det var dags att gå hem och sova middag för Mads. Istället för vagnen idag så hade Lise tagit skrindan till Mads, han satt där bak som en kung.


Hem och packa och göra mig i ordning för hemfärd. Båten gick 11.45 från Sandhamn, den var full av bakfulla ungdomar. Trodde de skulle spy på båten för det gungade litegrann. Åkte till mormor och vi åkte vidare till Mölnvik, det var lite köigt in. Broöppning och massor med bilar så det tog en liten stund att ta sig till Mölnvik. Vi gjorde det vi skulle och sedan åkte vi hem igen, det var fortfarande lite bilar ute och körde.


Det blev grillad kyckling till lunch, mormor älskar grillad kyckling. Sedan åkte jag hem för att göra mig i ordning inför bion med Pia. Vi träffades straxt före 18 och vi hade bokat biljetter till The Expendables. Okej, den var blodig, den var rolig och den var hel knäpp. Jag skrattade gott efter filmen, den var så sjuk. Men tar man den för vad den är så är den helt okej. Det var en action/komedi, och det är en killfilm. Det var många killar på bion, och det hördes ibland. De tyckte att vissa delar av filmen var coolt, då hörde man det. De till och med applåderade vid ett tillfälle. Det var när Bruce Willis frågade Sylvester Stallone vad det var med Arnold? Sylvester svarade att Arnold försöker bli landets nästa president. Så roligt var det inte. Om det var något som var roligt så var det när Dolph Lundgren gick in i en järnbalk med huvudet. Det ekade liksom…


  


I morgon ska jag börja med något nytt, jag ska inte gå morgonpromenad. Jag ska promenera efter jobbet istället, men kanske någon dag går jag morgonpromenad. Det gör ju så ont i fötterna när jag börjar dagen med promenad, kanske är bättre att jag avslutar dagen med det istället.


Nä, dags för sängen.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards