Louise Dagbok

Alla inlägg den 18 augusti 2010

Av Louise - 18 augusti 2010 20:53

Jag kan ju inte jobba mer och tjäna mer pengar. Så har vi inte det på mitt jobb, där jobbar vi och får vår lön. Ibland när det är lite tomt i plånboken skulle man vilja kunna jobba lite extra för att tjäna lite extra pengar. Men jag har det jättebra, inget illa alls och jag tjänar bra men dessa månader när jag betalar mina resor så blir det lite tajt i slutet av månaden. Men jag vet oftast när en sådan månad kommer så då börjar jag lägga undan alla 10:or och 5:or, de är jättebra att handla mjölk för. Jag storhandlar i början av månaden så jag kan laga mat och göra matlådor för hela månaden så jag lider inte. Men ibland är det jobbigt när man är van att kunna göra vad man vill och så kan man inte göra det helt plötsligt. Men jag får ju mitt i januari istället, ni får snö och jag får sooooooooooolllllll.              


Idag jobbade jag över igen, det känns som jag inte kommer något vart i listan. Jag stansar och stansar men inget händer känns det som, nu märker man hur många kunder vi har. Men jag hinner inte stansa under arbetstid som jag hoppades på för jag blir störd och det händer grejor som måste fixas. Idag kom jag på att vi ska ut med ett vykort om 2 veckor till alla våra kunder. Oj, kanske dags att fixa det då tryckeriet vill ha två veckor på sig. Sedan ska vi ut med vår tidning nu i september och den hade jag också glömt, den var helt tom och jag hade svårt att hitta något att skriva om. Men som vanligt hann jag både skicka vykortet till tryckeri och göra klart tidningen innan 16.30 Så det är skönt att sitta efter arbetstid med stansningen då jag får vara i fred och bara göra det. Det blir en stund i morgon också men på fredag ska jag åka ut till Sandhamn och hälsa på Lise och Mads. Då kommer jag inte tänka på jobbet för då har jag fullt upp med en 1 åring. Det ska bli skönt, bara ta det lugnt.


Men jag har två dagars jobb kvar…

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards