Louise Dagbok

Alla inlägg den 5 september 2010

Av Louise - 5 september 2010 19:42

Var ute hos syster vid 9.30 tiden, då drog syster och Liam nästan direkt. Jag och Lukas satte oss på golvet i hans rum och började leka med lego. Han blev inte ledsen den här gången när mamma gick hemifrån, vilken tur. Klockan 10 klädde vi på oss och gick en promenad med Kevin. Vi gick ner till sjön och där fick Kevin spelet, han hoppade i vattnet och simmade runt bryggan. Jag och Lukas stod och ropade på honom, jag ropade Kevin och Lukas ropade Vovven. Men Kevin förstod och kom upp till oss igen.


När vi gick där så hade Lukas mycket och berätta, men jag har ingen aning om vad han pratade om. Några gånger sa han wrom wrom och då vet jag att han pratar om 4-hjulingen. Han tycker om att åka med pappa på den, så han berättade väl en historia när han åkte med pappa. Vi gick hem igen och jag började med lunchen, det blev pytt i panna och stekt ägg. Han ville inte ha rödbetor, det fick jag höra med besked. Men han åt nästan upp all mat och var riktigt duktig. Vi satte oss i soffan sedan med mjukdjuret, napparna och snutten för att vila. Men han vägrade somna så vi gick in i sovrummet och där somnade han till slut. Han är väldigt snorig så han hade väldigt svårt att andas där han låg. Men han sov i nästan en timme, skönt för honom. Jag hann kolla lite på tv och vila lite själv.


När han vaknade så bakade vi en sockerkaka, jag gjorde väl mer än honom. När klockan var 14 så fikade vi med juice och sockerkaka, han tyckte det var jättegott men legot i rummet lockade mer. Så vi gick in i rummet och började bygga torn, vi byggde och de rasade. Men vi gav inte upp, jo jag lade mig i sängen och tittade på en stund. Då började Lukas bära upp allt lego i sängen till mig. Så vi byggde tornen i sängen istället, jätte stadigt och bra.


Sedan kom familjen hem, hela familjen. Patrik och Michelle hade hämtat upp syrran och Liam i stan så nu var hela familjen hemma. Då glömde Lukas bort moster och moster blev lite ledsen och åkte hem.


Hemma så lagade jag till matlådan jag fick av mormor i går. Det luktade mormor när jag öppnade matlådan, det är konstigt att dofter kan sitta i så hårt. Det var som när jag öppnade bankfacket och det luktade mamma, för jag har lagt hennes smycken där och till och med det luktar mamma. Jag vet att jag pratade med syster när jag öppnade lådan och det kändes lite jobbigt att känna mammas doft. Men det blir lättare med tiden.


Nu är klockan snart 20 och nu börjar ångesten komma smygande att man ska till jobbet i morgon. När slutar den dyka upp, den 23 december när jag inte ska jobba på över en månad kanske.  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards