Louise Dagbok

Alla inlägg den 27 september 2010

Av Louise - 27 september 2010 21:12

Det är nu mindre än 3 månader tills jag åker till Neptune Island i södra Australien. Jag kan inte sluta tänka på det utan det finns i mitt huvud hela tiden. På natten drömmer jag om vad jag kommer att se, vilka jag kanske kommer träffa och värmen. På dagarna tänker jag på vad jag ska packa ner i väskan, hur mycket den kommer att väga och att jag måste åka in och fixa mitt visum snart. Så, tankarna går runt och runt hela tiden.


Jag har nu varit i Australien några gånger, min första resa var 1990. Då flög jag in till Darwin och där ifrån tog jag bussen till Melbourne. Det var 3 875 kilometer, det tog 3 dagar att åka med bussen på den tiden. Jag var i Melbourne en tid sedan tog jag buss till Sydney, sov en natt, buss till Darwin igen. Satt där i några dagar innan jag kunde flyga vidare.


Min andra resa var 1996, då reste jag själv igen. Jag reste direkt till Cairns, jag dök lite med The Rum Runners innan jag tog bussen ner till Surfers Paradise. Vidare till Sydney och därifrån åkte jag vidare till Hawaii.


Tredje resan 2002 var med Lise, min bästis. Då åkte vi direkt till Cairns, åkte ut och dök med Taka Dive i en vecka. Sedan tog vi bussen till Surfers Paradise, Brisbane och till slut till Sydney.


Min fjärde resa den var september 2008, då åkte jag själv till Cairns. Där åkte jag ut med Mike Ball Dive Expedition i 5 dagar, sedan tog jag flyget ner till Adelaide. Nu hinner jag inte åka buss längre… och jag har råd att flyga. Reste vidare till Port Lincoln och var ute med Rodney Fox Great White Shark Expedition på en tur. Sedan till Sydney och hem, för den gången.


Femte resan blev av i januari 2009, då flög jag direkt ner till Adelaide. Ut med Rodney Fox båten igen, 2 turer blev det den här gången. Sedan direkt hem, bara två veckor den gången.


Jag åkte på min sjätte resa juli 2009, då flög jag till Melbourne, sedan vidare till Adelaide och Port Lincoln. Ut igen med Rodney Fox båten, var med på två turer den här gången också innan det var dags att åka till Adelaide igen. Från Adelaide tog jag en liten turistbuss till Melbourne där jag träffade min vän Resh. Vi var där en helg innan det var dags att åka hem till Sverige.


Sedan var det dags för min sjunde resa, den var i januari 2010. Nu åkte jag direkt till min vän i Sydney, var där ett tag innan jag flög till Port Lincoln och träffade mina andra vänner och mina keldjur vithajarna. Var ute på två turer igen, jag åkte till Adelaide och var där en stund innan jag åkte tillbaka till Sydney. Åkte sedan hem till Sverige från Sydney, det var sista gången jag var där.


Så nu är det då dags för min åttonde resa till Australien. Det blir som ett 20 års jubileum men jag kan inte sluta nu, jag måste ju fira 10 gångers jubileum också. Jag ringde till Lise och planterade ett litet frö, varför inte vi två till Australien januari 2012? Om jag åker Juli 2011 och sedan januari 2012 så blir det min 10 gång till Australien och det var 10 år sedan vi var tillsammans i Australien. Hon tog emot fröet och har nu planterat det, jag sa att jag kommer vattna det emellanåt. Jag ryser när jag tänker på det.

Av Louise - 27 september 2010 06:50

Det är lite jobbigt att promenera när man är trött. Men det gick bra. Jag gick/sprang inte så långt i dag. Jag försöker öka min springtid för varje gång men det går sakta.


Nu har man en jobb vecka framför sig, jobba, sova, jobba, sova osv.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards