Louise Dagbok

Alla inlägg den 8 september 2010

Av Louise - 8 september 2010 21:18

Kände ju igår att jag mådde lite tji, hade 37,7 i feber i går kväll och det var detsamma i morse. Men nu gjorde jag det som jag inte tycker om när mina arbetskamrater gör, går till jobbet. De har kommit till jobbet fast de varit sjuka, med feber och ordentligt snoriga. Hostat i korridoren och inte tänkt att de nu smittar oss andra som är friska. Vi har en kaffe maskin och en vatten maskin på jobbet och där är vi alla flera gånger om dagen. Om de nu hostar i handen, snyter sig eller vad de nu gör så går de sekunden efter och trycker på knappen för att ta lite kaffe eller vatten. Vad tror ni händer då? Jo, jag blir smittad och blir hemma från jobbet när det är tufft med personal på jobbet.


Eller så var det lilla älsklingsgubben Lukas som smittade mig. Jag snöt ju honom några hundra gånger i söndags när jag var barnvakt.


Så jag åkte till jobbet med feber och världens huvudvärk. Men jag satt bara med på ledningsmötet sedan åkte jag hem. Okej, jag stannade på ICA och handlade lite mat först. När jag mår dåligt så blir jag sugen på allt onyttigt som finns. Hamburgare, tunnbrödsrulle, pizza, kebab, godis och ostbågar. Men det blev inget sådant, bara lite grönsaker och tidningen. Men det är ju en dag i morgon också….


När jag legat här på soffan nu på eftermiddagen och kvällen så känns det rätt okej. När jag reser på mig och går till köket så snurrar det lite i pallet. Tur att jag ska ligga här minst en dag till då, men jag mår lite dåligt över att inte få gå morgonpromenad.


Det har börjat brännas lite i halsen, vet inte om jag ska skylla på förkylningen eller påsen med turkisk peppar.    

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards