Louise Dagbok

Alla inlägg den 10 september 2010

Av Louise - 10 september 2010 20:44

Jag har ju berättat att jag har svårt med andningen och det kommer när jag är förkyld. Idag pratade jag med syster Susanne och hon berättade att jag förmodligen har lungsäcksinflammation. Det låter faktiskt som att hon har rätt. Det går över men det kan ta upp till 2 veckor innan det försvinner helt. Man kan inte ta medicin mot det om det inte blir värre, det får vi ju hoppas att det inte blir. Jag har ju fått ett virus och istället för snuva, halsont osv så kan man få lungsäcksinflammation. Jag får ju ofta problem med andningen när jag blir lite sjuk, det blir väl värre för varje gång.


Idag låg jag kvar i sängen rätt länge, till efter 10 faktiskt. Låg och läste för jag vaknade vid 7 tiden, så nu har jag läst ut boken Greppet av Bodil Mårtensson. Den var rätt bra, en av de bättre Hill-böckerna.


  


Jag försökte hitta på något att göra på förmiddagen, så jag gick runt och plockade lite. Man ska nämligen inte ligga ner när man har lungsäcksinflammation, det blir värre då. Men så kom jag på att det är fredag och jag kommer missa fredagsmyset på jobbet. Det är min köksvecka och vi brukar bjuda på något gott till kaffet. Så jag in i köket och bakade en sockerkaka, nu har jag något gott till kaffet idag. Så klockan 14 satt jag i soffan med en kopp kaffe och nybakad sockerkaka. Undra vad de på jobbet hade till fikat.


Idag flyttar det in någon i en lägenhet i mitt trapphus. Det är en ung person och om den personen kommer spela hög musik om kvällarna så flyttar jag. Eftersom det är fredag och jag är lite sjuk så tänkte jag ha lite fredagsmys för mig själv. Jag lagade kyckling med pommes och gjorde en fetasås med vitlök. Det vart riktigt jamjam och nu sitter jag här i soffan och jäser. Jag hyrde en film nere på Ica när jag var där och handlade, Bounty Hunter med Jennifer Aniston. Den verkar underhållande, bättre än något annat som visas just nu på tv.


  




I morgon blir det lugnt, fast det är lördag och allt. Måste bli fri från febern, det är ett måste.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards