Louise Dagbok

Alla inlägg den 30 september 2010

Av Louise - 30 september 2010 20:33

Jag ringde till Telia i morse för att höra vilket alternativ jag har gällande mobilt bredband i Australien. Det skulle kosta 145kr/mb.


Min fråga är då, vad kan jag göra för 1 mb och det jag tänker göra hur många mb är det. Jag vill ju kunna gå in på bloggen, ladda upp några bilder och lite text nästan varje dag.


Så nu i kväll så tog jag bort mitt trådlösa bredband, stoppade in min "dongel" och kopplade upp mig. Hämtade min blogg, laddade ner 3 bilder och så la jag in lite text för dagen. Stängde ner internet och den totala tiden var 10 minuter och det blev 15 mb. Det skulle kosta mig 2 175 kr per dag.... ALDRIG LIVET!


Så ni får vänta tills jag sitter på Mcdonalds och kan använda det trådlösa nätverket där och ladda ner bilder och text. Så det så!

Av Louise - 30 september 2010 20:29

När jag åkte till jobbet i morse var det bara 3 grader ute. Framme vid jobbet var det 0,5 grader kallt, ni hörde rätt. Minusgrader, det är första gången den här hösten. Jag kommer hade det så här i 85 dagar till men sedan blir det varmt i 5 veckor.


Redan vid 9 tiden önskade jag att det var 16.30 och jag kunde åka hem. Ryggen värkte och det blir bara värre för varje dag, har börjat äta medicin mot inflammationen. Men jag längtar lite efter ett nytt bord, vi får se när/om jag får ett. När klockan var 15 så var jag nära döden, hur långsamt kan en dag gå?


När jag kom hem så åt jag middag, jag längtar efter middagen. Det blev Herrgårdskyckling med sallad, helt okej. Höll på med Michelles fotobok, åren 2001 – 2004. Det är så mysigt att se de gamla bilderna på henne. Jag sa till syster att jag var med hela tiden, det är Michelle, syster och jag hela tiden. Och jag hade kameran med mig varje gång.


  

Michelle har sovit över hos moster när mamma jobbar på helgen.


  

Michelle fyller 1 år och tycker jordgubben är lite sur.


  

Michelle leker med lera i köket hemma med mamma, moster och mormor.


Städade lite nu på kvällen, bäddade rent för Michelle kommer i morgon.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards