Louise Dagbok

Alla inlägg den 25 september 2010

Av Louise - 25 september 2010 21:25

Jag lovade mig själv igår när jag gick och lade mig att om jag vaknade tidigt skulle jag ligga kvar. Jag tog fram en bok och mitt sudoko ifall jag vaknade tidigt.


Nu vaknade jag halv 8 och jag kände att det här är allt för tidigt att gå upp. Jag vände mig om och till min förvåning somnade jag om. Vaknade igen efter en timme och under den timmen drömde jag mig till Australien och till båten. Men det var inte som vanligt där, det var filmkameror, de hade byggt in båten i en brygga, det var infångade hajar som simmade i vattnet och allt var som en stor show. Jag kände att här hör jag inte hemma.


När jag vaknade igen mådde jag inte bra och det var tur att det bara var en dröm. Låg kvar i sängen och löste sudoko, när jag upptäckte att jag gjort fel så gick jag upp. Jag satte igång ugnen och bakade en sockerkaka. Kokade ägg och åt frukost under tiden kakan stod i ugnen.


Åkte till Liam för att fira hans 5 års dag. Han är lite rolig, han kommer fram och vill ha paket direkt när man kommer. Men jag (världens bästa moster) bad om en kram först. Ibland får jag göra så för att få en kram från honom. Men oj vad glad han blev för presenterna, han sa att han alltid velat ha en Legotransformer. Vilken tur att jag köpte en, jag är nog rätt populär. Men, det dröjde inte länge förrän han glömde min present. Farfar kom med en ”Lightsabel”, Luke Skywalkers lightsabel. Ni fattar att han inte ens vet vem moster är nu.


Men det var mycket gott att äta på kalaset, syster hade gjort 5 tårtor och 4 olika sorters kakor. Det var som på ett Café, fast utan Latté.


  


  


Efter 2 timmar var kalaset lite över så jag åkte hem, först körde jag hem Liams farmor. Det var skönt att få klä sig i sina myspyskläder, jag älskar myspyskläder. Inget sitter åt, det är mjuka kläder och det gör inget att man spiller på dem.


Ringde upp och pratade med min kompis Lise, hon vill komma in till stan och umgås. Hon frågar om jag vill, hallå bruden! Självklart är jag med på en dag med bästisen, middag och en bio låter hur roligt som helst. Vi måste kolla upp en bra film som går och jag kan tänka mig en middag på vår favoritrestaurang på Skånegatan. Jag pratar om lite kyckling med cashewnötter… man kan aldrig äta för lite av den varan.


I morgon är det dags att ta en morgonpromenad igen, ute i det fria. Hoppas det inte regnar!

Av Louise - 25 september 2010 09:57

Flyga till Australien.

Det kanske blir möjlighet när jag är död och begraven.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards