Louise Dagbok

Alla inlägg den 9 september 2010

Av Louise - 9 september 2010 21:12

Nu har det gått några timmar och jag har tittat på filmen SALT. Den med Angelina Jolie, den var faktiskt helt okej. Sedan tog jag en snabb tur till apoteket för att handla min benmedicin. Nu när jag ligger ner en del får jag rätt ont så jag behöver den nu. Men de hade ingen hemma, de får in den efter 12 i morgon så det blir en tur till apoteket i morgon också. Ifall nu någon såg mig ute i Gullmars när jag är sjuk så vet ni vad jag gjorde när jag är hemma och är sjuk.


Tog febern nu på kvällen fast man inte ska göra det, jag hade 38,7. Den har stigit en hel grad och det känns för jag har fruktansvärd huvudvärk. Det är ett jobbigt tryck i  näsan, inte snor utan förmodligen bihålorna. Sedan har jag märkt att när jag blir förkyld så får jag ett litet tryck i lungorna. Det känns i höger lunga, lite tungt att andas. Vet inte om jag får detta för att jag har ärrbildning på lungorna. De sa att jag hade det när jag låg inne på SÖS för 11 år sedan då de trodde jag hade en propp i lungorna. När jag inte sköter mig när jag är sjuk så blir det värre och jag vill aldrig ha vatten i lungorna igen.


(Kristina: nej det var inte ni som smittade mig. Många på jobbet har varit sjuka och så var jag med Lukas i söndags som var snorig så det är förmodligen därifrån. Jag har faktiskt försökt läsa Micke Nykvist bok men jag kom inte riktigt in i den. Jag läste halva men det var ingen bok för mig, den gav mig inte så mycket. Jag har en annan biografi hemma, Ronald Reagans. Pappa lånade ut den till mig och den är väldigt tjock, kommer väl aldrig läsa ut den. Ska försöka börja läsa den men det är bara jobbigt att titta på den. )


Nu på kvällen kom de förbi och berättade att elementföretaget som ska komma till mig på måndag fm har fått slut på sina filter. De har flyttat min tid till på torsdag istället. Så jag har flyttat min semesterdag till på torsdag istället. Så kan det gå.

Av Louise - 9 september 2010 09:28

Det är frågan jag ofta ställer mig när jag ligger hemma och är sjuk. Man har feber och snorar men man är ju inte jätte sjuk och nästan döende. Hade jag varit man så kanske jag hade varit döende men nu är jag kvinna och jag har svårt att bara sitta still.


Jag ser ju vad som behövs göra hemma när jag bara ligger där i soffan. Jag behöver dammsuga, skura golvet, vattna blommorna, skura kylskåpet och byta sängkläder. Men vad gör jag då när jag är hemma och är sjuk.


Jo jag tittar på tv, dvd och läser böcker. I morse till mina kokta ägg så tittade jag på filmen Beck: Levande begravd. Jag såg den på bio med Sussi men jag har inte så mycket annat att titta på så det blev den. Jag tycker den är bra.


  


Men annars blir det nog att lägga mig ner och läsa min nya bok som jag lånat från Kristina.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards