Louise Dagbok

Alla inlägg den 2 november 2008

Av Louise - 2 november 2008 09:11

Jag har sovit gott…

och det trodde jag inte att jag skulle göra. För det är så många ljud på landet som jag inte har i stan. Syrrans element låter så in i helskotta, alla elementen låter. Det finns ingen plats i huset som inte låter, om jag inte tar på mig min IPOD.

 

När jag skulle gå och lägga mig så stängde jag dörren till sovrummet så att inte Doris kommer in och lägger sig hos mig. Men syrran hade förklarat att hon har lärt sig nu att hon inte får sova i sängen och lägger sig i en av fåtöljerna. Så jag öppnade dörren och la mig för att sova. Men den lilla rackaren trodde inte att jag kände att hon var uppe i sängen och gick, sedan spann hon så högt att jag omöjligt skulle kunna sova med henne där inne. Så det var bara att slänga ut henne i köket och stänga dörren. Men sedan somnade jag direkt.

 

Vaknade utvilad och klädde på mig jackan för att släppa ut Kevin så han fick kissa. Han blir så glad att han tog ett frivarv runt ängen. Han ser ut som en Greyhound som jagar en kanin.

Lade mig på soffan med en kopp kaffe och en bok, det var verkligen skönt. Men klockan den tickade fort för sedan var det dags att åka ut till mormor. Kevin hoppade glatt in i bilen men sedan var det inte lika glatt. Han flåsade av rädsla, han tycker inte om att åka bil. Så tänk er 45 minuter med en flåsande hund i nacken. Helt plötsligt så försökte han ta sig fram och sätta sig i mitt knä när jag körde. Men då blev jag sur och sa åt honom på skarpen. Han lyssnar inte så bra. Men han blev glad att träffa gammelmormor i alla fall. Hon blev också glad att träffa honom.

Mormor bjöd på älgstek och det var verkligen jättegott, jag fick lite i matlåda med mig. Det var snällt, nu har jag älgstek i två dagar. Men sedan var det dags att åka hem. In med Kevin i bilen och den här gången höjde jag volymen på radion så jag inte hörde honom flåsa.

Vi tog en promenad när vi kom hem.

 

Det ringde hos syrran och jag svarar alltid: Louise hemma hos Thessan och Patrik. Då var det Rolf (Roffe påffe nåffe såffe kåffe), vår läkare. Han berättade att flera kirurger på karolinska har tittat på Thessans röntgen plåtar och de måste operera. Det finns inget annat alternativ än operation. Det är inget farligt (sa han ungefär 3 gånger) men de måste in i knät. Jag hälsade att jag ska prata med Thessan om detta, jag ringde upp henne direkt.

Familjen hade det bra där nere, Good for them!
Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<<
November 2008 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards