Louise Dagbok

Alla inlägg den 21 november 2008

Av Louise - 21 november 2008 22:02

Jag gick och lade mig klockan 22 och det är en bra tid att gå och lägga sig på tycker jag. Men jag lade mig och läste en bok jag började på tidigare i veckan. Nu hade jag inte mycket kvar tills den var slut, jag läste alltså ända till 23.30 sedan var boken slut. Då kunde jag inte somna, jag låg och vred mig, tyckte det var varmt, blev törstig osv…

 

..när klockan var 01.30 kom jag på att jag och Leif undrade var vi haft julbord någonstans sedan 1999. Vi kom inte ihåg vart vi var 1999, så jag kom på att jag nog hade skrivit dagbok vid den tiden. Så jag upp och leta fram dagboken och herregud vad mycket jag jobbade då för tiden. Vi hade en tuff höst innan millenniumskiftet och vi var ute och reste varje vecka. När jag var i Stockholm så jobbade jag extra på Ica nästan varje kväll och varannan helg. Jag blev lite trött av att läsa hur mycket jag jobbade på den tiden. Men jag kom i alla fall fram till att vi hade inget julbord det året för vi var inte hemma, vi var ju alla ute och installerade och utbildade. Så var den gåtan löst, dags att försöka sova nu.

 

När klockan ringde vid 6.30 hade jag inte sovit många timmar. Jag var helt slut, men jag lyckades gå upp och lägga mig i soffan en stund. Sedan bar det iväg till jobbet. Min kollega Peter ringde när jag var på väg och berättade att han var på väg till akuten. Han hade tydligen trampat snett i går på dagen och vaknat mitt i natten och nu gjorde det ont. Han hade pratat med sjukvårdsupplysningen som rekommenderat att han skulle åka in till akuten på morgonen. Så nu var han på väg dit och inte till jobbet. Sedan ringde en kollega till och jag var väl lite otrevlig på tonen till henne, jag menade inget illa men jag var lite less just då.

Dagen rullade på som vanligt, utvecklarna avslutade sin köksvecka med att bjuda på fruktsallad och vaniljglass. Det har varit en trevlig vecka i köket, vi får försöka slå den när det är vår tur. Jag, Monica och Sussi har väl köket om tre veckor. Om jag inte har helt fel så är väl det lucia veckan. Då kanske vi kan bjuda på lite glögg och saffransbullar. Det borde gå till historien som världens bästa köksvecka. Ska nog ta ett snack med mina kollegor.

 

Efter jobbet åkte jag och Sussi till Papprika för att köpa lite pysselsaker. Syrran säger att jag är fast i det nu, inte än tror jag men jag jobbar på att bli det. Jag köpte lite nytt papper, lite snören, blommor och lim. Efter det åkte jag till Globen, där finns en affär som säljer ut allt tyg, sybehör osv. Jag hittade ett rött band som jag ska ha på mormors present (tändstickorna).

 

När jag kom hem satte jag mig i soffan och satte på tv´n. Medans Extream Home Makeover gick så käkade jag lite mat. Det är alltid så sorgligt, eller det är så synd om personerna det handlar om. I detta fall så hade familjens pappa dött bara för 5 veckor sedan. Barnen grät hela tiden och då gråter ju jag med. När programmet var slut satt jag och tänkte på mamma och då tyckte jag att jag hörde någon säga ”Lollo” lite svagt. Först tänkte jag ”shit, jag hör mamma” men sedan tyckte jag att jag hörde igen ”Lollo”. Nu började jag bli lite orolig på riktigt, kan jag prata med mamma? Men då kom något flygande upp på balkongen, där nere stod Monica och ropade Lollo. TACK GODE GUD. Jag är inte knäpp.

Vi pratade och tog en fika, sedan åkte hon vidare till sina föräldrar för att äta middag.

 

Satte mig och letade lite på nätet efter tatueringar på hajar eller något annat fint. Jag hittade en tatuering i våras som heter ”mamma & dotter”, den tycker jag är jättefin och den skulle jag verkligen vilja ha. Men jag hittade också en Vithajs tatuering. Nu får ni vara med och tycka lite. Jag får ju faktiskt plats för båda. Mamma & dotter tatueringen hade jag tänkt ha på högra låret medans hajtatueringen tänkte jag ha på foten.

 

Vad tycker ni?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<<
November 2008 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards