Louise Dagbok

Alla inlägg den 9 november 2008

Av Louise - 9 november 2008 21:02

Väckarklockan ringde klockan 8 men jag vaknade inte förrän 9.30 Jag fick stressa lite på morgonen för jag skulle ju åka ner till Oxelösund idag. Det är farsdag idag och jag ska ner och hälsa på pappa och Marita. Men jag åkte vid 10 tiden ner till blomaffären och köpte en kvist, sedan drog jag iväg. Var tvungen att stanna och tanka på vägen, köpte en kaffe så jag vaknar.

Det tog inte så lång tid ner, det är ju precis 11 mil från min dörr till pappas dörr.

Det var nog ett halvår sedan jag var nere så vi gick en tur och kolla allt som pappa har fixat. Han har varit så duktig så. Sedan var det dags att gå en promenad för att få lite frisk luft. Ja, är det inte en hund man ska ut och luft så är det pappa. Vi gick en stig nere i gamla Oxelösund och jag fick höra lite om Oxelösunds historia. Sedan var det dags att åka hem och äta lunch.

När vi kom hem till huset så gav pappa och Marita deras gamla pool till syrran och Patrik, de fick även en lövblåsare. Det var jättesnällt av dem att ge syrran det.

Vi åt kalops, potatis, sallad och inlagd gurka till varmrätt och till efterrätt blev det glass. Sedan satte vi oss i vardagsrummet och tittade på mina filmer från Australien. Under tiden så drack vi kaffe och åt äppelkaka. När vi tittat klart och druckit kaffe klart så var det dags att åka hem. Det var en jobbig dimma när jag åkte ner men det var okej nu när jag åkte hem.

 

Så jag åkte direkt ut till Thessan och Patrik. De höll på och bada barnen när jag kom, sedan visade Liam bilder på Bamseklubben. Thessan ville att jag skulle göra kopior på bilderna. Jag fick en kopp kaffe och en present. Jag öppnade paketet för långsamt tyckte Liam och slet upp det lite snabbare än mig. Det var en jättefint halsband med hjärtan, det var jättefint. Jag satte på mig det på en gång. Vi satt och pratade lite om deras semester, det låter som om de haft det jätteskönt. Ungarna har haft det jätte kul, jag kunde höra det på Liam hur roligt han har haft det. Jag berättade lite hur jag har haft det när jag bott hos dem. Lite om djuren har skött sig under tiden de varit borta. Sedan gjorde de ordning middag, det blev falukorv med makaroner. Fick åka ner till ICA Trinntorp och köpa ketchup, det går inte att äta falukorv med makaroner utan ketchup. Sedan var det dags för ungarna att kolla på barnprogram och för mig att åka hem.

 

Jag kom äntligen ihåg att köpa toapapper, inte haft det på över en vecka. Men jag har ju inte bott hemma men det fanns inget i går heller. Men nu har jag ett sexpack, puh nu behöver jag inte använda hushållspappret.

 

Jag kom på när jag talade med Pia att jag inte hade ont i nacken någonting i fredags när jag var hemma. Och när jag inte hade ont i nacken hade jag inte lika ont i huvudet. Men när det blev lite stressigt i morse så kände jag huvudvärken igen. Jag köpte lite vatten och drack så gick det över efter en stund. Jag dricker nog alldeles för lite vatten också.

 Jag var inne på Sussilulls hemsida, hon hade gjort lite ändringar i den och den hade blivit lite julig. Jag låter min vara så här så länge, jag tycker om blått. Men min absoluta favoritfärg är rött. Rött är sött.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<<
November 2008 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards