Louise Dagbok

Alla inlägg den 5 november 2008

Av Louise - 5 november 2008 09:07

Ont i fötterna, ont i nacken och ont i huvudet. Det är så jobbigt att ha ont, trodde jag skulle bli kvitt detta ett tag men tyvärr så tar det nya tag i kroppen. Vi får väl se hur lång tid det tar innan jag får komma till ortopeden i Handen. Förhoppningsvis hittar de någonting.

 

Dagen började trögt med huvudvärk och ont i fötterna, men det var bara att gå upp klockan 6.30 Gick ingen långpromenad med Kevin den här morgonen utan vi åkte och hämtade upp Johan i Centrum, sedan åkte vi till jobbet och tog promenaden där istället. Gick en promenad till vid 10 tiden och en långpromenad vid lunch och sedan en till vid 14. Sedan blir det kvällspromenaden i totalt mörker vid 18 tiden. Det var lite jobbigt med Kevin på jobbet, mest att jag upplevde att han är så nervös. Han kan inte riktigt slappna av och då blir han jobbigt. Så han får vara hemma i morgon, han kan ligga i sin säng då och mysa hela dagen. Jag får åka hem och gå en sväng med honom vid lunch så klarar han sig tills jag kommer hem vid 17.

 

Sedan var det lite jobbigt med nacken, jag hade så ont idag och smärtan gick ner i armen och fingrarna. Sjukgymnasten sa ju åt mig att börja träna ryggen så fort jag kom hem och det har jag inte gjort. Men jag tror att den blivit värre av att jag går och håller i kopplet, Kevin drar ju lite mycket och jag försöker ha honom lös så mycket det går. Vi får väl se hur länge jag orkar sitta på jobbet med nacken. Jag får ju ont i huvudet också när jag har ont i nacken, det är lite jobbigt just nu.

 

Okej, katten Doris har blivit knäpp. Hon är totalt tokig, springer runt och gör volter, river allt och den jobbigaste är att hon puttar ner mitt vattenglas i golvet hela tiden. Hon är helt fascinerad av bubblorna. Måste hon putta ner glaset för det.

 

 Ikväll fick jag ett mess från syrran, det var en ljudfil med Lukke som snackade med moster. Han är så söt och han babblade på och jag fattade ingenting. Tyckte han sa mamma där ett tag men jag vet inte. Nu är tvättmaskinen snart klar och jag kan hänga upp den på tork. Sedan är det dags att lägga in en mörk i maskinen. Men den får vänta till på fredag. Jag passar ju på och tvättar när jag är här, jag behöver ju inte åka hem med skitiga kläder. Känns ju lite onödigt.

 Jag satt och tänkte lite när jag åkte hem från jobbet idag, jag tänkte på hur det var för 10 år sedan. Då var vi låsta på rummen mellan 8 – 16.30 för vi hade stationära telefoner, då kunde man inte gå in till varandra och sitta och snacka lite ditt och datt. Det som jag tycker är trevligt att göra. Telefonerna var på hela tiden och ”kontoristen” svarade under lunchen och skrev lappar som vi sedan fick ringa tillbaka till efter lunchen, och lunchen var bara på 30 minuter. När vi reste iväg för att ha kurser så kunde vi vara borta måndag till torsdag tre veckor i streck. Vi startade kurserna klockan 9 och slutade 16 sedan reste vi vidare till nästa stad och var oftast inte på hotellen förrän vid 19 tiden, och så var det. Det är ju lite skillnad mot nu, men det är ju bra för utbildarna idag. De är ju flera och kan dela på uppgiften. Vi har ju faktiskt kunder från söder till norr och då kan man få resa. Om jag försöker hitta något som inte har förändrats så är det nog Bosse och Christer W. De är som de var för 10 år sedan förutom att de är några år äldre. Sedan har vi fortfarande en som inte trivs och vill ifrån jobbet, då 1999 hette han Christian. Det är jobbigt med negativ energi på jobbet, som tur är så har jag Pia, Sussi, Anki och Monica som ger mig positiv energi. Tänk vilken positiv energi bomb det blir när Elenor kommer tillbaka i april. Tjo ho vad jag längtar. Tjejen du får gärna komma tillbaka tidigare.
Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<<
November 2008 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards