Louise Dagbok

Alla inlägg den 10 november 2008

Av Louise - 10 november 2008 21:00

Idag gick det bra att gå upp och jag var på ett okej humör. Jag mådde inte dåligt och jag var rätt glad. När jag kom till jobbet så pratade jag med en kollega och blev på dåligt humör på en gång. Så onödigt att börja dagen med att gnälla och klaga, då förstör man för sina kollegor.

 

Jag blev inte mindre irriterad när de andra kom in och var lika ledsna över hur hon beter sig. Nej, jag måste prata med henne efter lunch.

Jag hade ingen matlåda (sparar kalopsen till middag) så det blev Thai. Jag tyckte det var skönt också med en promenad, jag och Sussi gick i blåsten till min kompis. Efter lunch så gick jag in och pratade med henne och sa att hon måste sluta vara så grinig och sur. Hur dåligt hon än mår så ska inte vi andra må dåligt för det. Jag berättade för henne att hon förgiftade luften för oss andra. Hade hon bara sagt till mig att hon mådde dåligt så hade jag tagit seminariet idag men hon sa ingenting och jag kan inte läsa hennes tankar. Hon har ju varit sjuk i snart 3 år, och hon skyller ju på att hon mår dåligt hela tiden. Hon kan inte fortsätta på det här sättet så nu får ledningen fortsätta prata med henne för jag har sagt vad jag och de andra utbildarna tycker. Men nu har jag pratat nog om henne, nu ska jag fortsätta berätta vad som hänt idag.

 

Efter jobbet åkte jag till Globen och hämtade ut blodtrycksmedicin som Roffe Påffe skrivit ut till mig. Passade på att handla lite mat på ICA Globen. Sedan hem och käka lite för snart ringer Sussi. Och precis när jag ätit upp mina laxmackor så ringde hon, vi skulle mötas upp klockan 18.40 Vi åkte till ett ställe som heter Papprika, där handlar man saker till julkalendrarna som jag ska göra till ungarna. Sussi har gjort två stycken och de är så fina så nu vill jag göra två egna. Vi ska sitta hemma hos Sussi på lördag och det ska bli så kul. Jag köpte lite färgglada papper, snöre och andra små saker som hör till. När jag kom hem så gick jag ner till min lilla ICA Nära Sköntorp och köpte 10 paket 10-p tändstickor som jag ska bygga julkalendern av. Killen efter mig i kön tänkte nog att det är jag som är Årsta pyromanen.

 Nu börjar CSI så jag måste sluta…
Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<<
November 2008 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards