Louise Dagbok

Alla inlägg den 22 november 2008

Av Louise - 22 november 2008 22:12

Jag log och kollade på tv sedan gick jag och lade mig, jag var rätt trött. Jag somnade rätt fort. Men jag vaknade av väckarklockan så jag var fortfarande trött när den ringde. Men det var lika bra att gå upp klockan 9, för jag ska till Olle och klippa mig igen. När jag vaknade så var det hur mycket snö som helst utanför. Nu förstår jag vad Lukas säger om dagarna, han ber till gud att det ska snöa på hans födelsedag. Och det har det gjort med råge. Pia ringde och hon kommer och hämtar mig 9.30 så vi kan åka till Olle.

 

Jag gick ut lite tidigare och borstade av all snö på bilen för jag ska ju fortsätta sedan till Tyresö. Men Pia kom sedan och vi åkte in till Olle, han var lite sen pga snön. Men sedan satt vi där och blev färgade och klippta. Jag klippte av allt hår. Nu har jag inte mycket kvar på skallen, luggen är totalt borta. Jag ser antingen ut som jag gjorde när jag blev klippt utav pappa och Marita när jag var liten (inte populärt att bli klippt efter en potta *asg*) eller en Brittisk snorvalp. Ni förstår att jag har väldigt kort lugg, jag har inte hittat den än.

Jag åkte upp till Gullmarsplan och hämtade ut några böcker jag beställt. Jag köpte en korv med bröd också, den var god. Men sedan drog jag ut till Tyresö för att fira lilla vännen Lukas. Jag kom ut och hjälpte till att fixa till allt innan de andra kommer. Michelle frågade varför moster alltid kommer först. Det är en bra fråga, jag vill ju vara med så mycket jag bara kan. Men sedan kom morfar, Mariola, farfar, Sara och Jimmy med barnen och då blev det livat. Det var gott med tårta, kaffe och saffransbullar.

Jag laddade ner en sista filmen från julafton, den var för stor tidigare men nu hade jag ett större usb-minne med mig. Sedan var det dags för mig att åka hem.

 

Jag började pyssla lite när jag kom hem, jag såg till att lådorna till mina små julkalendrar fick ett bättre snöre. De är väldigt tröga att öppna och jag är rädd att de kommer att gå sönder. Så jag gjorde om snörena och drog åt dem ordentligt. Jag provade mig fram vilken låda som passade bäst i hålen. Nu är de lite bättre. Jag pysslade lite i morse, jag la Lukas tröja i en omklädd skolåda. På den satte jag lite blommor och bling bling. Jag hottade låda det bästa jag kunde. Jag börjar få fason på min hottning. Jag kan inte börja med mina adventsljus för jag har inte köpt dem än. Men jag kommer nog köpa dem på måndag få jag ska åka ner till Karlsson´s i Nyköping.

 

Jag kollade på Pias semesterbilder från Kanarieöarna, jättefina bilder. Ser verkligen skönt ut och de hade en kanonlägenhet. Men det är bara 61 dagar kvar till min semester och kan ni tänka er att jag har varit hemma i 61 dagar sedan jag kom hem från Australien senast. Det är helt otroligt att jag räknade fram det just i dag. Okej, jag har det uppskrivet överallt, nedräkningen alltså.

 Oj, nu går ju CSI Miami… have to go people!
Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<<
November 2008 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards