Louise Dagbok

Alla inlägg den 12 november 2008

Av Louise - 12 november 2008 21:30

Idag kom man till jobbet och det var rena rama Antarktis. Kylskåpet hade gått sönder och det luktade ammoniak så in i tusen. Så Pia och Tomas öppnade alla fönster och dörrar i köket för att vädra ut lukten. Men i och med det så drog det lite kallt in på mitt rum, så jacka på. Jag tänkte ju där hemma i morse att det var rätt varmt på jobbet igår så jag tar kortarmat idag. Så jag frös mestadels av dagen, inte roligt alls. Och det är inte nog, jag mådde lite dåligt i bihålorna också.

Något positivt var i alla fall att ledningen pratade med min kollega och allt är frid och fröjd. Vi får se hur länge det varar…

 

Det var så lugnt idag på telefonerna att tiden stod stilla. Ibland tycker man det är jätteskönt när det inte ringer så mycket men idag var det tufft. Jag hade kul när jag chattade med Sussi en stund på dagen (jag jobbade samtidigt då Pia). Jag satt och skrattade för mig själv på rummet och Christer W kom in och frågade om jag hade det trevligt på rummet. Jag hade det jätteroligt, just då.

 

Pratade med Monica som är uppe i Gällivare. Hon var klar med kurserna nu och skulle ta en promenad på stan, akta dig sa jag till henne. Det är inte en säker stad med tanke på vad som hänt de sista veckorna. Jägarna där uppe är inte och lita på. Men allt var lugnt, hon hade sin Leatherman i fickan. Hon flyger hem till Stockholm i morgon bitti, om det inte blir försenat på grund av snöstorm.

 

Efter jobbet åkte och jag och köpte lite mer papper till julkalendrarna, Sussi tror jag behöver mera. Jag köpte ju lite större tändsticksaskar än vad jag borde köpt. Men det var inga problem.

Hemma lagade jag lite kyckling och sallad, det räcker till matlåda i morgon också. Jag vill inte äta för mastig mat i morgon till lunch eftersom vi ska ut och äta vid 17 tiden i morgon. För på kvällen ska vi ju på Uggla, Rheborg och Ulvesson, det ska bli så kul. Jag tog en bad, har inte hänt på väldigt länge. Förr badade jag minst 3 gånger i veckan men nu händer det kanske 3 gånger per år. Jag menar inte att jag inte tvättar mig för det gör jag, jag duschar nämligen istället för att bada. Vad jag vet så luktar jag inte illa, men jag vet en som gör det. Sussi, you know who I meen!

 

Jag är nu redo för ortopeden i morgon, jag har tvättat fötterna och smörjt in dem ordentligt. Jag har tagit bort alla hårstrån som inte ska finnas där, tagit bort gammal nagellack och smörjt in fötterna ordentligt. I’m ready!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<<
November 2008 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards