Louise Dagbok

Alla inlägg den 6 november 2008

Av Louise - 6 november 2008 23:51

Kevin fick stanna hemma idag, han mår bättre av det. Jag åkte hem på lunchen och gick en halvtimme med honom, han blir så glad och sprallig när man kommer. Han glömmer liksom bort att kissa de första 10 minuterna när han är så glad.

 

På jobbet gick det bra, lite tungt med huvudvärken men det gick bra. Men jag bestämde mig att vara hemma imorgon. Jag kan slappna av och ligga och vila, förhoppningsvis så försvinner huvudvärken. Jag måste ta mig till gymmet nästa vecka och börja träna axlarna och ryggen, då kommer huvudvärken att försvinna. Förhoppningsvis har även remissen kommit till ortopeden, vill gärna slippa värken i fötterna också. Gud, det låtet som om man vore nära döden när man nämner sina kramper. Men när jag gjorde min första operation i knät sa läkaren att jag skulle vara glad om jag slapp rullstol vid 40 års ålder. Och det har väl varit så att om man har haft ont på ett ställe så har man rört sig fel och problemet flyttar sig till en annan led. När jag var gick på Sofia Hemmet genom Skandia försäkringen så upptäcktes alla problem i mina knän, rygg och leder. Och jag har fått en ”dom” att träna livet ut för att förebygga värk. Bara det gör att man blir less, knäppt att man tänker så men så är det.

 

Tog en promenad med Kevin när jag kom hem, lika glad den här gången också. La mig på soffan sedan och slappade. Knäpp katten Doris ville in och var lika galen idag, totalt out of controll. Men puttar jag bara bort henne 100 gånger så lär hon sig tillslut.

 

Jag satt och kolla på det här programmet Halv åtta. En utav kvinnorna heter Kristina och hon tror att hon är Amerikanska. Hon är väl gift med en amerikan och har bott där för hon pratar väldigt mycket om Amerika. Men ikväll var hon så säker på att vinna och när de sa att den andra kvinnan Jolanda vann såg man hennes min att det hade hon inte räknat med. Efteråt sa hon att hon ändå var vinnare även om det inte var hon som vann pengarna. Vilken jädrans looser. Och killen som lagade maten idag bjöd på löjromstoast, hummer och glass med chokladsås. De gav honom jättelåga poäng av en anledning, de tyckte han var lite för snobbig. De gav inte poängen för att maten smakade dåligt, lite trist.

 

Familjen ringde ikväll och de längtade hem, hur kan man längta hem efter bara några dagar. Jo, för att det blåser och är kallt. Men ungarna har tydligen riktigt roligt och det är ju för deras skull de åkte. Men jag berättade att allt var lugnt här hemma.

 

Monica berättade en märklig sak idag. Hon går på meditation och där hade en person berättat att hon är arg på en person. Lösningen var tydligen att när man blir arg på personen så ska man stänga in sig på ett rum, vända sig mot väggen och kura ihop sig och bli jättearg. Man ska ta fram alla arga känslor och bara bli jätte arg, man ska bli så arg så man nästan kokar av ilska. Efter några minuter ska kroppen stötta bort känslorna som man känt om den personen. Min psykolog sa något helt annat, hon sa samma sak gällande att man kan konfrontera personen och säga vad man tycker men sedan sa hon så här. Man skulle bara släppa ilskan mot den personen, den var inte värd tiden man la ner på ilskan mot den personen. Så skulle man tänka varje gång man blev arg. Så om jag nu är arg på den personen så ska jag tänka direkt att jag struntar helt och hållet i den personen. Inte lägga mer tankar på den personen. Monicas coach kallar det mind… någonting, det kanske fungerar. Monica skulle prova i alla fall och meddela mig. För rådet jag fick förra året den här tiden fungerade ok, jag lägger inte ner lika mycket tid på den personen.

 

Nu hörde syrran av sig igen, Englas mamma har tydligen kommit ner till Kanarieöarna. Hon behövde nog komma ifrån Sverige efter allt som har hänt henne och familjen.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<<
November 2008 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards