Louise Dagbok

Alla inlägg den 4 november 2008

Av Louise - 4 november 2008 09:08

I natt var det ingen dans på rosorna direkt. Jag vaknade flera gånger av elementen och att jag behövde gå och kissa. Okej en gång men 3 gånger… Hallå vad är det som händer med mig?

 

Idag skulle inte Kevin följa med till jobbet så det fick bli en promenad klockan 6.30, det var jag, Kevin och 12 rådjur. Jobbigt eftersom Kevin blev lite tokig men härligt att ta en morgonpromenad och ha den naturen omkring sig. Hemma i Årsta så är det jag, IPOD och lastbilarna. Not so nice.

 

Men jag kom iväg i tid och hann med en tur till kyrkogården för att kolla till mammas grav. Slängde lite gamla ljus och ställde in ett nytt. Jag tycker det är fint när det lyser hos mamma.

Sedan hämtade jag upp Johan från jobbet i Tyresö C, han bor ju där så det var ju snällt av mig att ta med honom. Han åker kommunalt annars.

Åkte hem vid 11 och gick ut en sväng med Kevin igen, jag vill inte torka kiss hemma. Käkade en riktig hälsomacka, den består av en hård macka med skivad rå falukorv, skivade tomater och beasås på. Till den så drack jag ett glas juice och en kopp kaffe. Under tiden jag åt den underbara mackan så gick det ett hälsoprogram på tv där de sa att en kvinna ska få i sig 40 g fett om dagen, max 40 g. Den här mackan innehåll säkert 40 g fett per falukorvsbit. Men jag gick ju en promenad med Kevin, den var säkert värd en skiva falukorv.

 

Sedan åkte jag till tandhygienisten jag tycker inte om henne. Hon gör illa mig, jätte illa. När hon ska göra rent runt tänderna så tar hon i från fötterna och drar sönder halva tandköttet. Det gör så ont. Och när jag har alla slags maskiner i munnen börjar hon säga att ”stackare nu plågar jag dig”. Japp, det gör du och nu behöver jag inte träffa dig på ett år. Tjaba!

 

Tillbaka till jobbet och jobba lite innan det är dags att åka hem. Johan fick åka med mig hem till Tyresö, jag släppte honom i Centrum. Vi ses imorgon vid 7.30, Sharp!

Eva kom över på middag och sedan kollade vi på mina bilder och filmer från Australien.

Sedan gick vi på en promenad med Kevin, det var totalt kolsvart ute men det gick bra.

 

Idag chattade jag med Den från England, det var jätte länge sedan vi snackade med varandra. Han tycker jag är lite Crazy som ska tillbaka till Australien för så kort tid. Han sa att det kommer vara jättevarmt där nere då. Det bryr jag mig inte om, att det är varmt alltså.

Det är 27 grader nu i Adelaide och de säger att det kan bli över 35 mitt i sommaren, och jag åker dit mitt i sommaren. Lucky me!

 Nu kollar jag på House.
Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<<
November 2008 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards