Louise Dagbok

Alla inlägg den 30 november 2008

Av Louise - 30 november 2008 20:06

Man börjar bli gammal, orkar inte ens vara ute till klockan 01. Jo, det orkar jag. Jag ville gå upp tidigt så jag hinner ha ett ljus tänt en stund på morgonen innan jag ska iväg. Jag åkte till min morbror för att hämta min mormor som varit i storstaden Älta i några dagar. Hon lämnade nog aldrig lägenheten men hon var någon annanstans i alla fall. Fick hjälpa till att söka efter kanal 1 på två tv apparater för han klarade inte av det. Det gick väldigt fort för det var ju inget märkvärdigt. Sedan for jag och mormor iväg för att handla lite, hon har ju slut på kaffet. Hon har inte haft kaffe på en vecka, hur har hon klarat sig.

 

Vi handlade lite mat och självklart mer fågelmat. Mormor bjöd på smörgås och kaffe när vi kom fram. Jag kunde inte stanna så länge den här gången för jag skulle hem till Pia på adventskaffe.

Sussilull är sjuk och är hemma i morgon, krya på dig vännen. Jag har känt mig lite snorig men jag ska inte bli sjuk igen. Det är julbord på torsdag och jag har missat flera julbord pga att jag var sjuk. En gång hade jag njurbäckeninflammation, en annan gång en stor blåtirra på ögat så den här gången vill jag verkligen inte vara sjuk. Jag längtar efter sill, lax, julskinka och kokt potatis. Hoppas verkligen att det här stället är bra för vi har varit på några ställen som har varit skit.

Men nu åter till vad jag gjort idag, jag hamnade hemma hos Pia för lite adventskaffe. Det bjöds på lussebullar, kanelbullar, pepparkakor och julgodis. Och Tilda var i sitt ess, hon körde med mig hela tiden. Jag var hennes tjänare, släng bullen, hämta bulle, släng godis, hämta godis och mer därtill. Men en sötnos får köra med mig hur mycket hon vill. Hon ville i alla fall inte suga på min näsa som en annan kille ville igår. Men hon är ju också ett år äldre, så jag vet vad jag har att vänta mig nästa år.

Hem och laga lite mat, det blev lax och potatis. Lagade lite kassler också som jag ska ha med mig till jobbet. Sedan satte jag mig ner och gick igenom lite julklappsinköp. Kontrollera vilka jag glömt och vad jag har kvar att handla för. Jag måste hålla mig inom en viss ram för annars går jag till överdrift.

 

Såg i tidningen att i morgon klockan 21 så är det Tillbaka till Eden på en av kanal 4. Jag har tydligen missat del 1 men i morgon är det del 2, kan jag inte missa. Synd att jag inte har en inspelningsbar DVD, för då hade jag spelat in den. Jag kanske kan fråga någon på jobbet i morgon.

Av Louise - 30 november 2008 01:30

Jag somnade tydligen i soffan i går, med flit tror jag. Jag vet att jag var väldigt trött och tänkte att jag inte orkar gå till sängen. Så jag stängde av tv’n och fortsatte sova. Sedan vaknade jag klockan 02.30 och gick till sängen…

 

…för där vaknade jag när klockan ringde klockan 8.00 Men jag gick inte upp förrän 9.30, skönt att ligga och dra sig lite. Jag gick upp och drack lite kaffe och diskade. Åkte ut till syrran för jag skulle hämta Michelle. Men jag var tidig så jag hann med en fika och lite mys i soffan med Lukas. Han fick ett litet spel när vi satt där och mös. Han började hugga efter min näsa, liksom käka lite på den. Han har fått 3 tänder så det var inte så mysigt. När han inte sög på min näsa så ville han knåda den, det var inte heller så skönt. Men jag kan ju inte låta bli att mysa med honom. Han är så jädrans go.

 

Jag och Michelle åkte in till Globen för vi skulle se Stockholm Horse Show. Vi köpte popcorn och en cola, vi var lite tidiga men vi satt och pratade lite. Men sedan körde de igång och det var faktiskt riktigt bra, för barn. Det var cowboys och indianer tema rakt igenom, väldigt amerikanskt. Men bra underhållning för ungarna. Michelle tyckte det var roligt. Jag körde hem henne och sedan åkte jag tillbaka hem. Nu är det dags för fest.

 

Okej, det var väldigt länge sedan jag var på fest. Men nu skulle jag till Kristinas och Jonas stora fest. De har slagit ihop massor med saker till en och samma fest. Det bjöds på mycket gott att äta och det fanns dricka för både nykterister och för de som vill dricka alkohol. Jag fastnade hos några tjejer som jag tyckte var väldigt trevliga. Vi var nere och dansade en stund också. Deras pojkvänner och makar stod med grabbarna, de stod i små grupper. Det var svårt att få kontakt med någon utav dem. Men det var en trevlig kväll som inte blev alltför sen. Jag åkte vid 1 tiden och nu är klockan 01.30 och jag ska natta mig själv nu. Det är ju som sagt var en tung dag i morgon också.

 

Idag är det första advent, god morgon mina vänner.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<<
November 2008 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards