Louise Dagbok

Alla inlägg den 11 november 2008

Av Louise - 11 november 2008 19:46

Idag när jag var på väg till jobbet hörde jag på nyheterna om en bilolycka på väg 73. Fem bilar var inblandade och det tog tydligen lång tid att fixa till detta. Men när jag åker på vägen så tänker jag, vad fort jag åker med vinterdäck. Shit, jag skulle byta till vinterdäck klockan 7:30 på morgonen och nu är klockan 7:40. Jag åker fortare mot Jordbro och slirar in på deras parkeringsplats. När jag kommer in så säger jag att jag skulle bytt däck klockan 7:30 men jag är lite sen på grund av en olycka på 73:an. Men svarar de, var inte den på norrgående?

Jo, men alla skulle ju stanna och titta. Jag sa en liten vit lögn men killarna var snälla och fick in min bil och böt till vinterdäck före klockan 8. Så nu kan jag inte köra lika fort igen.

 

Annars var dagen på jobbet rätt okej, det ringde inte så mycket och de som ringde hade inte några riktigt svåra problem. Dagen flöt på bra. När jag kom hem så betalade jag några räkningar, kontrollerade mina utgifter i november för att se om det blir något över för julklappar. Lite blir det väl men inte mycket. Jag brukar vara klar med alla julklappar vid det här laget. Men i år blir det sista minuter klappar.

 

Jag pratade med mormor och jag lovade att köpa en liten whisky till henne så hon får på söndag. Vi brukar ju handla på lördagar och då passar hon på och går på systemet men nu har det blivit söndagar som jag åker till henne. Men jag får fixa det på fredag.

Jag var ju med Sussi och handlade grejer till julkalendrarna igår och så handlade jag alla tändstickor. Jag kopierar Sussis idé och gör en liten present till mormor med alla stickor. Jag får ju fixa till det med band och litet roligt kort men se på bilden hur mycket det blev.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<<
November 2008 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards