Louise Dagbok

Alla inlägg den 18 november 2008

Av Louise - 18 november 2008 20:43

Ett litet tillägg på kvällskanten.

Förlåt Sussi att jag glömde bort att berätta om isblocket men du var upptagen med kursen idag. Det hade inte varit så kul om du kommit ut på parkeringen klockan 16.30 med ett stort hål i motorhuven. Men då hade ju Jojje fixat det, tror du inte?


Men nu åter till rubriken. Idag hade jag fått mail från Andrew Fox och Resh från Australien. Hur kul är inte det då? JÄTTE KUL FAKTISKT. Och jag hade förmodligen inte fått det om jag inte hade skapat det här jädrans Facebook kontot. Så nu har jag uppdaterat den lite, hottat den lite med lite bilder från Australien. Eftersom det verkar ju som om det är mina vänner på andra sidan jorden som kommunicerar på det sättet.

Nu måste jag in och se om de skrivit något mer,,, nä,,, klockan är 5 på morgonen där nere så de sover säkert.

Men i morgon, då ska jag kolla.

Av Louise - 18 november 2008 19:47

..så det är skönt att man är inomhus. Men måste man jobba för det, tydligen. Jaha, idag skulle jag hjälpa Sussi att köra hennes bil till Vianor för att få vinterdäck. Hon var ju snäll och ställde upp och hade kursen idag så då är jag snäll tillbaka. Men när jag kom körande i Jordbro så kom en långtradare körandes från vänster och svängde ut mot mig. Från släptaket kom ett isblock flygande och det landade någon meter framför bilen. Helskotta va rädd jag blev. Långtradaren kan inte ha märkt något för han stannade inte eller så sket han i det helt enkelt. Men jag blev jätte rädd. Men efter lite strul så fick Sussi´s bil vinterdäck och jag var tillbaka på jobbet.

 

Idag ringde det rätt mycket och vi var ju bara tre på supporten. Eller så ringde det inte alls så många men de andra satt upptagna så jag fick ta fler samtal.

Våra utvecklare är lite roliga, i går morse hade Tomas skrivit ett meddelande till oss andra att de välkomnade oss till köket osv. Idag bjöd de oss på en frukost kaka och erbjöd oss biljetter till inspelningen till ett komediprogram. De är bara för mycket.

 

Efter jobbet så åkte jag och köpte en kebab, igen. Det var ju inte alls länge sedan jag åt en. Innan de här två så har jag inte ätit på flera år, men nu blev jag sugen. Jag hittade en söt liten prylaffär nere i Årsta C. Den måste jag ner och undersöka lite närmare. Nu ska jag prata om mitt julpynt igen, det som jag inte har. Men jag har sett att många köper 4 stora bockljus, hottar upp dem lite och använder dem som adventsljusstake. Det ska jag också göra, så imorgon ska jag köpa ljus, fina band och en lång fin ljusbricka. Sedan ska jag hotta upp dem och ställa fram dem till nästa helg. Förstår ni alla att nästa söndag är det 1:a Advent.

 

Sitter med min julklappslista och i år är det väldigt svårt att hitta på grejor till alla. Jag hade en önskan att ge alla en gåva från Hjärt – och lungfonden som var på olika åkommor som de stöder. Men det kunde tydligen bara företag köpa, inte privatpersoner. Undrar varför, det är ju en kanonjulklapp. Jag får tänka vidare helt enkelt.

 

Igår kollade jag på CSI, det var verkligen sorgligt. Jag grät så mycket, det var så sorgligt. Warrick blev ju skjuten och dog i armarna på Grissom. Men de hittade han som sköt Warrick, det var polisen. Jag gick och lade mig och somnade väldigt lätt, det var skönt att de hittade mördaren. Jag drömde om fotografering, nya objektiv. Jag vill köpa ett nytt, typ 18-200 med bildstabilisator. Men det får vänta till nästa år, tur att det inte är så långt till nästa år. *LoL*

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<<
November 2008 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards