Louise Dagbok

Alla inlägg den 19 november 2008

Av Louise - 19 november 2008 21:17

Jag pratar om snön, jag vill inte ha snö.

Idag hade vi det lite skojigt på jobbet. Sussi råkade nämna på lunchen att hon är en apa, alltså i kinesiska horoskopet. Vi som är födda 1969 är födda i tuppens år enligt Metros horoskop men i ett zodiaken så är Sussi född i Apans år. Tomas spann vidare på detta och gick in på hennes rum med en banan.

Now it’s war.

På fikat så kom vi fram till att Tomas är född i hundens år. Då gav jag förslaget att Sussi skulle gå in med kaffe i Figaros vattenskål, med en liten mölktetra på sidan om. Så när han satt och pratade i telefonen så gick hon in och ställde dem på golvet bredvid honom. Det var så roligt att se hur han reagerade. Han hade svårt att fortsätta samtalet utan att skratta. Hämnden är ljuv. Vi får se i morgon vad de där två hittar på.

 

Jag åt ju kebab igår till middag och jag fick så mycket att det räckte idag också. Jag kokade lite ris och värmde kebabköttet. Med lite sallad så var det en ordentlig middag idag igen. Men jag stekte lite kassler så jag har i morgon till lunch också.

Vattnade blommorna för de hade börjat se lite vissna ut.

 

Jag tror att jag har alla julklappar färdiga nu. Det var inte lätt men nu har jag skrivit ner allt och det är bara att åka och köpa dem nu. Å, jag får inte glömma att berätta något roligt. Jag har idag bokat in mig på en fotokurs. Jag berättade säkert tidigare om en kurs som heter Street Photography. Nu har Marcus en i maj och den har jag bokat in mig på. Då är det förhoppningsvis varmt och soligt ute, det kommer att bli kanon.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<<
November 2008 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards