Louise Dagbok

Direktlänk till inlägg 26 december 2008

Annadag Jul och jag jobbar inte i dag heller

Av Louise - 26 december 2008 23:06

Idag ringde syster och väckte mig. Hon ville berätta att hon blivit misshandlad av sin 1 åriga son Lukas. Han skallade henne när de låg och sov i sängen. Hon tycker att näsan är svullen men det tycker inte Patrik. Men självklart syster så är näsan svullen. (fniss)

 

Jag skickade ett mess till Pia med frågan när det är dags att fika. Hon svarade en stund senare att kaffet var klart. Som tur var så var jag redo, färdig duschad och klädd. Så nu bär det av till Älvsjö för en fika. Jag blev bjuden på lussebulle och kaffe. Vi satt och snackade om allt möjligt, men mycket om julen. Det var ju som sagt var lite speciellt för oss båda. Vi saknade ju båda en familjemedlem kring julbordet i år. Vi förlorade båda en förälder med en månads mellanrum i år. Så för mig och syster så tyckte vi båda att julen var lite nedstämd eller dämpad. Jag kände väl det mest på morgonen när jag åkte förbi mammas grav och senare på kvällen när jag satt själv hemma.

När vi satt där och snackade så kom Max och Tilda hem, glada i hågen. Max plockade fram Nintendo spelet direkt och försökte förklara för mig hur man gör och vad det handlar om. Men jag har svårt för tv spel, inget för mig helt enkelt. Men han tycker det är roligt och han lever sig in i spelet ordentligt. Tilda lekte med sin docka och med sin GeKå’s kundvagn. Den var så söt och jag kände att jag saknad den affären lite. Inte för att jag handlar så mycket där men det är ändå en riktig upplevelse att gå där och handla. Vi får väl åka en sväng och vårshoppa när jag kommit hem.

 

Åkte till syrran sedan och hjälpte dem att installera deras nya skrivare (min julklapp). Det var inga problem och den var riktigt snabb, frågade om vi kunde byta men de ville inte det. Jag får nog köpa en ny när jag kommer hem. Jag hjälpte även Michelle att installera sin discolampa som ska blinka i takt med musiken, det var ju heller inga problem. Sedan sa jag att nu är det bara 364 dagar kvar till nästa julafton, den blinken hon gav mig var värd 1 miljon kronor. Herregud, hon tyckte inte om det hon hörde. Nu när hon vet hur många dagar det är på en vecka och månad så förstod hon hur långt det verkligen är till nästa jul. (fniss) Liam svarade bara Näe. Han svarar Näe till det mesta nu för tiden. Men han är ju så söt så han får svara så. När jag frågade Lukas vad han gjorde på mamma i morse så nickade han med huvudet, ha ha ha, han är också otroligt söt.

Vi fixade lite middag som innehåll en del rester, både från vårt julbort och från Peters julbord igår. Mm, man blev mätt idag också kan jag säga. Sedan åkte Liam i badkaret, Michelle satte sig och kollade på Shrek och jag åkte hem.

 

Hemma så skrev jag ett brev till Andrew och Silvy Fox. De har dragit 30 % av kostnaden på resan men inte mer. De skulle tagit resten 60 dagar före avgång men nu är det 30 dagar kvar och de har inte tagit mer pengar. Jag har ju fått ett kvitto på bokningen så det är ju inga problem men ändå. Jag åker ju som sagt var bara ner för denna resa så jag vill ju inte komma fram och inte vara bokad. Så vi får väl se vad de svarar….

Men på deras hemsida så står det så här:

RECENT ACTIVITY REPORT: 23 December 2008December 2008 has rated the best ever December Month in our history.  Up to 8 sharks each day, up to over a giant 5 metres in length are reported on all the last trips.  Andrew Fox has rated recent submersible cage dives as some of the best he has experienced in his 30 year cage diving history.  
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 29 september 2011 15:43

Jag kommer inte att blogga något mer.

Av Louise - 31 augusti 2011 07:31

Jag tar en paus i bloggandet, ha det så bra så länge!     ...

Av Louise - 26 augusti 2011 20:32

En kollega har bekräftat att det är en IKEA prislapp som hänger under bordet på Fritidsresors reklamfilm. Hon kollade till och med upp vad bordet heter så jag är nöjd. Ibland tycker folk att jag överdriver eller att jag ser i syne, men inte den här g...

Av Louise - 25 augusti 2011 21:38

Har ni tänkt på i Fritidsresors reklamfilm att under bordet hänger lappen från IKEA. På IKEA har ju varje möbel en vit lapp hängandes där det står var man hittar den på ta själv lagret osv. Jag är helt säker på att det är en sådan lapp som hänger und...

Av Louise - 24 augusti 2011 09:24

I morse tog jag mig en promenad vid jobbet. Det har inte helt fel, det är ju inte någon direkt naturplats men helt okej väg. Det kommer bli bra sedan när det blir mörkare då det finns lampor och det är alltid folk i rörelse.   I går var det en jo...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards