Louise Dagbok

Direktlänk till inlägg 25 maj 2009

En solig dag i maj

Av Louise - 25 maj 2009 20:49

Jag vaknade redan klockan 5, låg och drog mig till halv 6 sedan var det dags att börja promenera. Det gjorde inte så ont i foten när jag gick så det var skönt. Jag lyssnar på Liza Marklund när jag är ute och går, boken jag lyssnar på handlar om Marbella. Jag får lite hemlängtan när jag hör om Marbella, Puerto Banus och Gibraltar. Skulle vara kul att åka ner en vecka eller till och med en weekend. Men det får vänta, nu är det Port Lincoln som gäller. Hamn som hamn kan man säga.

 

När jag var ute och gick i morse så såg det ut som om det hade snöat. Det var det som blåste omkring i går, det var lite jobbigt för allergin. Det var tur att jag stannade inne annars hade jag väl fått ett kraftigt allergianfall.

 

Idag så la jag upp en massa kunder så de kan logga in på hemsidan. Det tog nästa hela dagen och jag är inte klar, inte på långa vägar. Men TIL-Tidningen är klar, den ska jag börja skriva ut i morgon.

 

Jag handlade lite grillat och saker till en sallad, det blev min middag. Jag fick ihop till en sallad som jag kan ha till morgondagens matlåda. Jag beställde smörgåstårta till på söndag, det blev en 9:e bitars. Det är lika bra att ta i, det är bättre att det blir något över än att det tar slut. Jag har naturligtvis en baktanke bakom 9:e bitars, jag får en bit till matlåda på måndagen.

 

Jag har fått min lön idag och när jag kollar mina räkningar så förstår jag att Maj kommer bli en hård månad. Jag ska betala Pappa pengar och sedan ska jag försöka lägga undan 2000kr till en ny mask och visum. Men det ska nog gå bra, köpa lite sallad och sedan är det bara att äta upp alla matlådor.

 

Det blir en bantarmånad helt enkelt. Vilken tur jag har.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 29 september 2011 15:43

Jag kommer inte att blogga något mer.

Av Louise - 31 augusti 2011 07:31

Jag tar en paus i bloggandet, ha det så bra så länge!     ...

Av Louise - 26 augusti 2011 20:32

En kollega har bekräftat att det är en IKEA prislapp som hänger under bordet på Fritidsresors reklamfilm. Hon kollade till och med upp vad bordet heter så jag är nöjd. Ibland tycker folk att jag överdriver eller att jag ser i syne, men inte den här g...

Av Louise - 25 augusti 2011 21:38

Har ni tänkt på i Fritidsresors reklamfilm att under bordet hänger lappen från IKEA. På IKEA har ju varje möbel en vit lapp hängandes där det står var man hittar den på ta själv lagret osv. Jag är helt säker på att det är en sådan lapp som hänger und...

Av Louise - 24 augusti 2011 09:24

I morse tog jag mig en promenad vid jobbet. Det har inte helt fel, det är ju inte någon direkt naturplats men helt okej väg. Det kommer bli bra sedan när det blir mörkare då det finns lampor och det är alltid folk i rörelse.   I går var det en jo...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards