Louise Dagbok

Direktlänk till inlägg 26 maj 2009

En het och kladdig dag i maj.

Av Louise - 26 maj 2009 21:48

Klockan ringde som vanligt i morse och jag kände mig rätt pigg. När jag skulle svänga benen över kanten så gjorde jag det en timme senare. Vad hände?

 

Då blev det ingen promenad alltså, tidsbrist. Det var varmt och kvavt på jobbet idag, eller så var det jag som jobbade så hårt att jag blev varm. Det hade varit gott med en glass idag. Men Tomas var i Göteborg så vi får hoppas på morgondagen.

 

Åkte till syster efter jobbet och där blev jag bjuden på pytt i panna med stekt ägg. Lilla Lukas är ett riktigt skärmtroll, han kräver min uppmärksamhet när vi sitter och äter. Han är så rolig när han charmar alla. Han fick bada en liten stund och när syster skulle torka honom så rymde han. Men han sprang lite för fort och snubblade och i och med det gled han ut med parkettgolvet. Han såg så rolig ut. Sedan pratade jag med Liam om lördag, vi ska gå på museum och sedan hem och titta på film. Det blir antingen Madagaskar 2 eller Jakten på den försvunna skatten. Eftersom den här killen brukar kolla på Johnny Depp’s piratfilmer så är nog Indiana Jones en hitt. Men vi får se.

 

Pratade med mormor igen, hon har det bra där ute på landet. Nu har hon planterat alla plantor som hon skulle göra. Gräset är inte klippt men det ska morbror göra nästa gång han kommer ut.

 

Nu har jag gjort en sallad till matlådan i morgon, det blir pasta och köttfärssås i morgon igen. Som jag sa, spara pengar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 29 september 2011 15:43

Jag kommer inte att blogga något mer.

Av Louise - 31 augusti 2011 07:31

Jag tar en paus i bloggandet, ha det så bra så länge!     ...

Av Louise - 26 augusti 2011 20:32

En kollega har bekräftat att det är en IKEA prislapp som hänger under bordet på Fritidsresors reklamfilm. Hon kollade till och med upp vad bordet heter så jag är nöjd. Ibland tycker folk att jag överdriver eller att jag ser i syne, men inte den här g...

Av Louise - 25 augusti 2011 21:38

Har ni tänkt på i Fritidsresors reklamfilm att under bordet hänger lappen från IKEA. På IKEA har ju varje möbel en vit lapp hängandes där det står var man hittar den på ta själv lagret osv. Jag är helt säker på att det är en sådan lapp som hänger und...

Av Louise - 24 augusti 2011 09:24

I morse tog jag mig en promenad vid jobbet. Det har inte helt fel, det är ju inte någon direkt naturplats men helt okej väg. Det kommer bli bra sedan när det blir mörkare då det finns lampor och det är alltid folk i rörelse.   I går var det en jo...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards