Louise Dagbok

Direktlänk till inlägg 19 januari 2010

Fortsättning på dag 15 i Australien

Av Louise - 19 januari 2010 12:15

Jag beställde wedges till lunch, det är potatisklyftor med cremefraich och sweet&sour sås. Helt okej som lunch, och man blir väldigt mätt. Rob (en av passagerarna) kom förbi och vi pratade lite innan jag kände att det var dags att gå tillbaka till båten. Förhoppningsvis är städerskan klar så jag slipper byta sängkläder. Tyvärr så var hon inte klar men jag behövde inte göra sängarna, jag erbjöd mig att dammsuga och tvätta handdukar. Det är ju inte så jobbigt som att bädda sängarna, speciellt när det är våningsängar och täcket ska vara som i det militära för att hon ska vara nöjd. Men Rodney hjälpte mig med dammsugningen, han flyttade stolarna allt eftersom jag flyttade mig, han tömde dammsugarpåsen. Jag har kommit på vem jag tycker han liknar till sättet, Kamrad. Han gör det han trivs med och han tjänar en del pengar men han är ingen showoff alls. Han är som vem som helst faktiskt. Okej, nu tjänar han inte så mycket pengar för mycket han gör är frivilligt och gratis. Jag är riktigt imponerad av denna man, som ni säkert märkt. Och ni kommer få höra mig prata mer om honom när jag kommer hem.


Jag har suttit och pratat med Jen, Andrew och Rob här på båten, vi ska straxt åka och äta middag inne i stan. Vi får se vad det blir, hoppas inte kinamat. Jag kommer att ha två sängar för mig själv, det är ingen annan crewmember som ska stanna ombord så jag får välja säng. Jag tog den nedersta för Rodney sa att den var skönast, då tar jag den helt enkelt. Rodney har åkt hem till Adelaide men han glömde sin mobil här på båten, stackaren. Andrew ska skicka den med expressbrev i morgon bitti. Jag ska kolla om jag kan slänga in en liten privat tvätt innan jag går och lägger mig, det blir väldigt varmt där borta med tvättmaskin och torktumlare. Och jag sover precis bredvid, men det ordnar sig alltid.


Vi åkte till Marina Hotell och tog en öl med Rob, sedan beställde Andrew kinamat för det var för sent att beställa från hotellet. Jag och Jen väntade på båten medans Andrew och Rob hämtade maten, det var faktiskt rätt gott. Jag har aldrig gillat vårrullar men nu jädrans åt jag upp allihopa. Till maten blev det en öl till och efter det så ville Andrew bjuda på en Cowboy. Det är Buttersnapps och Bailys, som en shot. Andrew hällde i två lika delar men de blandades. Jag förklarade att han gör helt fel, så jag visade honom hur man gör två lager av spriten och de blev rätt imponerade. Så de tog dessa och en omgång till men sedan gick Rob hem. Han skulle komma tillbaka i morgon bitti klockan 8 för att kolla på datorn. Jag gick och lade mig för jag var så trött.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 29 september 2011 15:43

Jag kommer inte att blogga något mer.

Av Louise - 31 augusti 2011 07:31

Jag tar en paus i bloggandet, ha det så bra så länge!     ...

Av Louise - 26 augusti 2011 20:32

En kollega har bekräftat att det är en IKEA prislapp som hänger under bordet på Fritidsresors reklamfilm. Hon kollade till och med upp vad bordet heter så jag är nöjd. Ibland tycker folk att jag överdriver eller att jag ser i syne, men inte den här g...

Av Louise - 25 augusti 2011 21:38

Har ni tänkt på i Fritidsresors reklamfilm att under bordet hänger lappen från IKEA. På IKEA har ju varje möbel en vit lapp hängandes där det står var man hittar den på ta själv lagret osv. Jag är helt säker på att det är en sådan lapp som hänger und...

Av Louise - 24 augusti 2011 09:24

I morse tog jag mig en promenad vid jobbet. Det har inte helt fel, det är ju inte någon direkt naturplats men helt okej väg. Det kommer bli bra sedan när det blir mörkare då det finns lampor och det är alltid folk i rörelse.   I går var det en jo...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards