Louise Dagbok

Alla inlägg den 6 januari 2010

Av Louise - 6 januari 2010 22:12

En grekisk sallad till lunch på onsdag. Det är varmt och skönt här, några öl löser problemet.Kram

Av Louise - 6 januari 2010 02:15

Ingen sömn alls inatt


Jag sov ingenting alls i natt. När Resh klocka ringde så låg jag och messade med Pia och pappa. Men jag ska försöka sova på morgonen istället, annars får jag vänta tills i kväll. Resh jobbar på dagis och Laura (Resh mamma) jobbar på Sydney Zoo (på ekomomiavdelningen) så de är ute hela dagen. Men det känns helt okej, då får jag vila lite och kolla lite i området. De skulle vara hemma straxt efter 17. Idag skulle det regna och vara 27 grader varmt, vi får väl se om jag kommer ut alls.


Det regnade inte alls utan efter jag jobbat hårt att försöka sova en timme så gick jag ut. Jag gick in till närmsta by, Mosmon Junction. Jag köpte telefonkort, vatten och sedan åt jag lite lunch. Det blev en grekisk sallad och en cola, och det var jättegott. Sedan ringde Resh och vi bestämde att hon skulle hämta upp mig hemma klockan 17 för idag fyller hennes mamma år. Så jag gick tillbaka och lade mig i soffan och vilade tills hon kom hem. När de kom hem så åkte vi till Mosmon Hotel, det är ett ställe där de serverar väldigt billig mat. Jag åt en 300g biff med potatismos och beasås och till det blev det en stor öl. Maten kostade bara 7.90 AUD =  runt 50 spänn. Hur billigt som helst och helt ok.


Sedan åkte vi hem och satt i sofforna och jag och Resh tittade på en film. Den heter Dark Water och handlar om en krokodil som anfaller en familj i en båt. En ”true story” från Australien. Jag och Resh låg båda och nickade till hela tiden och jag var väldigt trött, inatt kanske jag kommer sova hela natten, vi får hoppas det. Hörs i morgon!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards