Louise Dagbok

Alla inlägg den 11 januari 2010

Av Louise - 11 januari 2010 02:15

Idag började Resh sitt nya jobb så jag och Jem var ensamma på stan. Vi drog ut lite på tiden hemma, vi tog det lugnt men vid 9.30 gick vi iväg. Vi var tvungna att stänga alla fönster först och hänga tvätten men det gick fort. Vi hade lagt våra vattenflaskor i frysen dagen före så de håller sig kalla under dagen, vi gjorde även smörgåsar så vi har till lunch.

Vi började gå till zoo, det gick väldigt fort, bara 20 minuter. Väl framme tog vi kabelvagnen upp till ingången, sedan gick vi runt en stund. Vi såg sälshowen och fågelshowen, den var fantastisk. Men vi tog en tur till runt om och det var en härlig dag. Det var rätt molnigt så det var en skön dag, jag fick många fina bilder.

Sedan tog vi färjan över till Circular Quey och därifrån tog vi en promenad till Botanical Garden. Vi gick runt där en stund sedan kom Ian förbi också. Vi tog en promenad till sedan gick vi runt operahuset en sväng.

Jag och Jem tog färjan tillbaka till Mosman South och gick upp för helvetesbacken. Det är som San Francisco, backarna är otroliga här. När vi kom hem så började jag diska, tog in tvätten och bara städade undan lite. Jag måste få hjälpa till lite, de är så snälla att det är sjukt. Har aldrig träffat mer hjälpsamma och vänliga människor. Jag är rätt stolt över att känna Resh och Laura.


När Laura och Resh kom hem så satt vi och berättade om våra dagar, det är en trevlig sak att göra. Sedan började Laura och Jem med maten, idag blir det hamburgare. Jag och Resh kollade på mina bilder och det var rätt många fina bilder. Sedan ropade Laura att maten var klar och den var så god, det är aldrig fel med hamburgare.


Jag ville ringa syster idag för det är idag två år sedan mamma gick bort. Det var lite jobbigt igår kväll men det har gått bra idag. Jag har självklart tänkt extra mycket på henne men jag tänker rätt mycket på henne i vanliga fall också. Resh ringde och kollade hur jag mådde idag och det är ju hur gulligt som helst. Jag fick ett gulligt meddelande även från Lise, tack gumman. Jag har ju köpt ett telefonkort för 10 dollar och har 500 minuter på det. Jag fick tag på syster och vi pratade om allt möjligt. Lukas har börjat på dagis idag och det var extra roligt att höra om, sedan berättade han själv lite hur dagen varit. Han ville inte säja hej då till moster så till slut fick syster lura honom att det stod ett rådjur utanför fönstret.


I morgon ska jag och Jem till Bondi Beach och ta en promenad, kanske till nästa strand. Men sedan kommer Resh och hämtar oss för Jem ska flyga hem till Darwin. På onsdag och torsdag är jag själv så då kommer jag försöka ta mig in till city och gå in på ett internetcafe och ladda ner bilder och text.

Jag berättade för dem att jag inte fått ett ända myggbett sedan jag kom hit, de har fått massor. Men idag har jag miljontals myggbett på underbenen. Dags att sova med lakanet på mig istället för på sidan, men det är ju så varmt.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards