Louise Dagbok

Alla inlägg den 15 januari 2010

Av Louise - 15 januari 2010 05:34

Nu sitter jag i Adelaide och vantar pa flyget till nasta stad. Baten som ska ta mig ut till hajarna utgar darifran.

Mer inlagg kommer nar jag ar i hamn igen.

Kram kram

Av Louise - 15 januari 2010 03:45

Vaknade vid 6 av Resh klocka, hon ska ut och gå morgonpromenad idag när hon är ledig halva dagen. Men hon gick tydligen bara på toaletten för sedan la hon sig igen. Stackarn, hon är så slut efter våran vecka här hos henne. Sedan ringde Lauras klocka vid 7 men ingen gick upp, men när klockan var 7.30 gick jag upp och satte på kaffevatten. Om Laura inte gått upp om några minuter så måste jag väcka henne, hon ska vara på jobbet 8.30

Men kvart i 8 kom Laura upp och jag gjorde kaffe till henne, Resh gick upp kvart över. Resh körde Laura till jobbet och kom sedan tillbaka. Jag gick upp på nätet och bokade en säng i Adelaide när jag kommer tillbaka från båten, tänkte stanna där i två nätter innan jag åker tillbaka till Sydney. Det var inga problem och sedan kollade jag om Silvy har dragit av pengar för resan men det hade hon inte gjort. Hm, vi får se när jag kommer på båten vad Andrew säger. Ryktet säger att Andrew och Silvy har separerat och att Andrew och Jen nu är ett par. Det är i och för sig bara roligt för de har ju samma intressen och bor ju tillsammans på båten hela tiden. Jag anade detta när jag var här sist och jag sa det till Resh då, och se hur rätt jag hade.

Jag och Resh åkte iväg till en klädesaffär först innan vi åkte till flygplatsen, Resh skulle byta en kjol hon köpte. I den affären fanns en hel del fina och billiga saker, jag sa till Resh att jag måste komma tillbaka här innan jag åker hem. På väg ut till flygplatsen berättar Resh något hemskt för mig. För några dagar sedan när Jen och Andrew kom ut med båten till Neptune Island fanns där en stor fiskebåt som lagt ut en långrev. Andrew och Jen tog bilder och ringde till kustbevakningen men båten hann försvinna. Efter det så hade alla djur under vattnet försvunnit, alla ”rays” försvann och även vithajarna. De vet inte om fiskebåten fick några vithajar på linan men tydligen så hade det kommit in 19 brownswellars till fiskemarknaden dagarna efter. Det här är så hemskt och otroligt att jag inte visste vad jag skulle säga. Jag vet inte om vithajarna är tillbaka för jag har inte hört något från Andrew om den senaste resan. Jag får höra mer i kväll när jag kommer ner. Men, som tur är så här den här resan en Resarch Trip så vi kommer nog prata mycket om detta. Jag trodde aldrig att de var så här nära Neptune island och fångade hajar, hajar som jag simmat med. Det är så hemskt, man får bara hoppas att de får tag på fiskarna och ställer dem inför domstol. In i finkan ska de.

Nä, nu sitter jag här på flygplatsen och väntar på mitt plan till Adelaide.


När jag kom fram till Port Lincoln tog jag en taxi till hotellet där vi skulle träffas. Jag köpte mig en öl och satte mig i baren med utsikt över stället, jag satt där och försökte lista ut vilka som skulle med på båten. När klockan började närma sig 7 så såg jag ett bekant ansikte, fransmannen Patrice. Så med i gänget var även Hermesa och Yves, hur roligt som helst. De har redan varit ute på en tur och ska vara med på två till. Så då har jag några jag känner med på båten. Sedan kom alla de andra, det var ett forskarlag som ska lägga ut bojar så de kan höra och följa hajarna och så några andra personer. Vi beställde mat och dryck och bekantade oss med varandra. Jag gav Andrew och Jen presenten från Resh, det var en vindflagga som var format som en vithaj. Det är för att hajarna ska se att vi är en snäll båt och inte en fiskebåt. Andrew såg att jag drack en öl och undrade vad som hänt med mig, han ringde upp Resh och frågade varför hon har förstört Louise. Han är för rolig. Vi satt där och åt en stund sedan tog jag, Rodney, Brooke och Gillian en promenad tillbaka. Rodney var så rolig, han skojade och drev med oss hela tiden. Men jag vet inte om han hade drukigt några glas vin för mycket.  

När vi var tillbaks på båten så delade Jen ut hytterna och jag delar min med Gillian. Hon sa att hon kunde sova i översta sängen så det var ju skönt, behövde vi inte slåss om den. Andrew gick igenom säkerheten ombord och andra saker men sedan var det dags att sussa. Jag tog ett sjösjukepiller för säkerhetsskull. Jag och Gillian låg och pratade lite innan vi somnade och hon läser Stig Larsson böckerna just nu, hon tycker de är hur bra som helst. När jag berättade att de finns på film också blev hon helt tokig. Nu somnar jag snart, ååå det känns så bra att vara tillbaka.




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards