Louise Dagbok

Alla inlägg den 13 januari 2010

Av Louise - 13 januari 2010 03:30

I natt hade vi storm i Sydney, det blåste ordentligt och regnade. När det slutade så blev det otroligt varmt. Resh kunde inte sova och gick ut i vardagsrummet, jag fick hoppa upp i hennes säng och jag lyckades somna igen. Det var ju inte lätt med en bränd rygg men jag var så trött.

Resh hade bara sovit i två timmar när hon åkte till jobbet i morse, stackarn. Jag gick upp och fikade med Laura innan hon åkte till jobbet. När jag var själv igen så tog jag det lugnt, åt en smörgås, tog en kopp kaffe, duschade och fixade till mig för en dag på stan.


Gick ner till Mosman South och väntade på färjan, jag fick ett gratispass av Ian innan han åkte igår. Det var ju jättesnällt av honom, den kostade 48 AUD = runt 300 kronor. Så in till stan och leta efter ett internetställe. Hoppas jag hittar något.


Jag gick hela Pitt Street och George Street men såg inget där jag kan använda trådlöst internet. Så det slutade med att jag gick till det ställe där jag bodde förra gången jag var i Sydney. Det heter Global Gossip och där satt jag i 3 timmar. Jag uppdaterade dagboken, bloggen och facebook. Jag laddade ner lite bilder och satt och kollade Aftonbladet. När jag var klar så gick jag ner till restaurangen där jag var och åt flera gånger sist jag var här. Ni har helt rätt, det är mitt Thaiställe. Jag beställde kyckling med cashewnötter och det var lika gott som jag kommer ihåg det. Sedan tog jag min väska och gick ner mot hamnen, stannade till på affären Cotton och köpte två linnen. Men jag orkade inte gå hela vägen ner utan tog bussen ner till Circular Quey, där jag tog färjan tillbaka till Mosman South. Backen upp till huset är för jobbig så jag tog bussen upp och det kändes helt rätt.


När jag kom hem vid 3 tiden så lade jag mig i soffan och kollade lite på tv, slumrade till då och då men kan absolut inte sova. Jag filade ner mina naglar lite, de har växt som ogräs i den här värmen. Resh och Laura kom hem vid 7.30, Laura hade varit hos sin mamma och hälsat på och Resh hade promenerat hem från jobbet. Precis när de kom hem så började det åska, blixtra och regna, jag har aldrig varit med om något sådant åskoväder. Det var precis ovanför oss och dessa knallar var helt otroliga. Riktigt läskigt oväder men de är tydligen vanliga i NSW den här tiden på året. Laura började med middagen efter en stund och idag fick vi fläskkotlett med sallad, alltid lika gott.


Resh satt vid datorn och jobbade och Laura tittade på Scrubbs och jag låg och sov i soffan. Resh väckte mig och sa att det var dags att lägga sig i sängen nu, så jag gjorde det och somnade nog rätt fort.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards