Louise Dagbok

Alla inlägg den 8 januari 2010

Av Louise - 8 januari 2010 09:58

Picnic i Sydney Habour.

Av Louise - 8 januari 2010 02:15

I natt var jag vaken mallen 02 och 06, så när Resh larm ringde klockan 07 så var jag relativt pigg. Men jag har så ont i kroppen, efter all promenad i går. Ska ringa mormor idag, hon fyller 85 år så det får jag inte glömma.

En kompis till Resh kom över, Susanne är från Syd Afrika och ska följa med till National Geografic Wild Life Expo. Vi körde in till Australian Museum där utställningen var. Inga problem att hitta parkering men det var dyrt. Två timmar för 12 dollar = 78 kronor, men det ska vi hinna.

Det kostade 17 dollar att gå in men det var det värt, det var otroligt fina bilder. Jag blir lite avis och skulle vilja kunna ta sådana bilder. Det var några bilder från svenskar, en liten kille och en vuxen (tror jag). Underbara djurbilder, många från vinterlandskap och de lär jag ju aldrig ta för jag tycker ju inte om snön.

När vi var klara åkte vi och köpte en smörgås och en kaffe, vi tog det lite lugnt innan vi skulle hämta upp en annan kompis till Resh på flygplatsen. Jem heter hon och bor i Darwin, hon ska vara här till på tisdag. När vi hämtat upp henne så åkte vi till några Outlet butiker som Resh ville se, sport och badkläder. Det var en del fina saker men jag hoppade över mer shopping. Jag behöver inget mer och jag lägger hellre pengarna på annat.

Men sedan åkte vi till Bronte Beach, den ligger väldigt nära Bondi beach. Inte lika stor men helt underbar. Vi gick först ner med Jem till stranden för hon vill hoppa i vågorna (hon är bara 20 år). Vi satt mellan flaggorna för man får bara bada mellan flaggorna och väntade på henne. När hon hoppat klart bland vågorna såg gick vi till havspoolen, det är en utomhus pool som har havsvatten i den. De andra tyckte det var kallt men jag tyckte det var underbart. Det var 23 grader men Resh sa att det var 16, jag vet när det är 16 och det var det inte. Jag hade satt på mig solskyddsfaktor 30 men jag kände solen så jag försökte inte vara i den för mycket. Men när vi badat klart så åkte vi hem.


Nu ligger Resh och Jem och vilar medans jag sitter här och vill ha internet kontakt. Det fungerar inte med Resh uppringda så jag får kolla efter ett internetcafé i morgon, det måste finnas något här omkring.


Vi fixade ett picnickorg och körde ner till färjan, där har vi utsikt över hela Sydney Habour. Vi hade en underbar picnic och maten var kanon, vi hade köpt lite mat på en Jamaciansk restaurang och så hade vi lite rester hemifrån. En kompis till Jen (på hajbåten) har kommit till Sydney och Resh har erbjudit sig att se till att han har det bra. Så nu kom Ian över med färjan från city och vi började äta. Sedan kom Susanne och hennes man Christo ner och åt, kvällen avslutades med en födelsedagstårta för Laura. Hon hade köpt en chokladtårta som var jättegod.


När vi kom hem så tog jag en snabbdusch och sedan i säng.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards