Louise Dagbok

Alla inlägg den 18 januari 2010

Av Louise - 18 januari 2010 03:45

Vaknade lika tidigt som vanligt, men man har liksom inte lika bråttom upp när det inte finns några hajar. Men jag åt min frukost och jag satte mig inne och läste min bok. När de andra började vakna satte jag mig utanför och läste.

När klockan började närma sig 11 så förberedde sig forskarna att åka ut en sväng i lilla båten för att kolla sina bojar. De andra sitter inne och slappar men då….

Dåå….såg jag fenan och skriker så högt jag bara kan. SHARK!!!!


Då vaknade alla till liv och alla blev så glada för de var tillbaka. Jag fick på mig dräkten på några minuter och var snabbt nere i buren. Som vanligt så har Andrew glömt att stänga dörren så jag var nere i buren med öppen dörr och en 4 m haj simmande runt omkring mig.

Snart hade jag sällskap i buren och det var otroligt, den stormade buren och det är så häftigt. Efter 30 minuter var det dags att byta så andra också kan komma ner och se. Då är det bara att ställa sig uppe på taket och hålla utsikt efter hajen.

Den andra båten hade ingen haj alls, man kan se dem stå och titta mot vårt håll. Stackarna… NOT.


Hajen kom och gick under hela dagen och vi var alla supernöjda. Vi var ute på djupt vatten så vi kunde inte sänka ner buren till botten men vi var rätt nöjda ändå. På kvällskvisten kom det en liten mako haj och simmade runt buren, Andrew var snabbt nere i buren och filmade den. När klockan var 20 började vi vår färd tillbaka till Port Lincoln, det är ca 4 timmar senare än vanligt. Under färden tillbaka så fick vi T-Bone steak till middag och det var ju inte helt fel att avsluta dagen med. Och jag tog en öl till maten, det var jag värd.

Jag och Gillian var så trötta så vi gick och lade oss vid 23 tiden, orkade inte stanna upp med de andra och spela kort. Jag har ju en tur kvar så jag behöver vila.





Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards