Louise Dagbok

Alla inlägg den 4 januari 2010

Av Louise - 4 januari 2010 11:17

Nu sitter jag i London, en liten stund kvar tills flyget till Sydney sticker iväg.Kram på er

Av Louise - 4 januari 2010 02:00

Idag börjar min resa och vilken resa jag fick


Dagen började med att jag gick upp kvart i fyra på morgonen, gjorde det man gör innan man ska vara borta i 4 veckor. Jag ringde och kollade att Bosse var vaken, slängde maten, stängde av datorn och spelade 5 veckors lotto. Det kan ske när jag minst anar det.

Bosse kom på utsatt tid och vi började resan mot Arlanda, det gick fort för vädret var helt okej. Som vanligt så släppte han mig vid terminal 2, det stod på pappret och det har varit så alla de andra gånger jag åkt till Australien. Men, från och med november så har de flyttat till terminal 5. Så det var bara att börja springa, det tog mig 10 minuter att komma till den terminalen och jag var rätt varm när jag kom fram. Jag checkade in och väskan vägde bara 19.3 kg, det var inte mycket. Sedan gick jag in i nya delen av Arlanda, säkerhetskontrollen var värre än vanligt men det hör väl tid nya delen. Jag köpte en stor latté och en smörgås med salami och brie ost, men den var gammal och inte så god. Sedan var det dags att hoppa på flyget till London.


När jag kom fram till London så var det som vanligt, kaos. De har löjligt jobbiga säkerhetskontroller och de är lite otrevliga. Nu har de bytt terminal även här, den jag var på nu var lite jobbigare än den andra men jag hann inte se så mycket och jag hann inte äta något heller. Till planet som ska ta mig till Australien. Klockan 11 skulle planet avgått men det var lite försenat på grund av is på vingarna. Men vid 12 var vi på väg.


Jag satt på plats 58K och det var vid fönstret, och bredvid mig hade jag en kille som ska hem till Sydney. Vi hade en plats ledig mellan oss, det var den enda platsen på hela flyget som var ledigt. Vilken tur vi hade sa vi båda två. Vi pratade en del och kom överens om att vi måste sova på den här sträckan, andra sträckan måste vi vara vakna. Maten kom och den var inte så god, det var kyckling med ris och tomatsås. Jag åt kycklingen och smörgåsen men sedan var det nog. Sedan var det dags att försöka sova. Men det var inte lätt, klockan var ju bara 14 på dagen. Men jag tog ett piller för mina ben och sedan två ipren och sedan måste jag ha somnat men när jag vaknade var jag så dålig.


Jag svettades, frös, illamående och jag trodde jag skulle svimma. Jag satt där och försökte sova vidare för om jag gör det och sedan vaknar är det borta. Men jag började må väldigt illa, jag fick be killen bredvid mig hämta vatten. Han hämtade inte bara vatten, han kom med flygvärdinnorna. Jag kommer inte ihåg så mycket men jag var riktigt dålig, jag kräktes och hade mig. De hämtade syrgas och jag fick andas det resten av resan. Jag kände mig väldigt sjösjuk, det är ända förklaringen jag har. Men jag vet inte om det har med att jag inte ätit någonting, knappt sovit och inte druckit så mycket vatten. Men flygvärdinnan berättade att många blir dåliga på Airbus 388, så jag var inte ensam. Men sedan kom chefen på planet ner och pratade med mig, han sa att jag måste träffa en läkare på Singapores flygplats. De kan inte låta mig flyga vidare till Sydney om jag mår så här. Så när vi landat så fick jag vänta till alla gått ur planet, de hämtade mig med en rullstol. Jag skämtar inte, de gjorde det.

Läkaren tog blodtryck, kände lite på magen och ställde en massa frågor. Men vi kom fram till att jag hade feber, jag är uttorkad och har fått flygsjukan (sjösjuka). Så jag fick ett klartecken att flyga med till Sydney.   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Min gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards